Toon posts:

Hot swap met ICH9 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat officieel geen support voor AHCI gegeven wordt op de ICH9 (enkel de R versie heeft dit) maar er gaan driver aanpassingen over het internet die dit bypassen en AHCI werkt prima met de ICH9.

Enkel hot swapping krijg ik maar niet aan de praat; ik kan wel een HD bij draaiende computer aansluiten, dat werkt perfect. Maar terug veilig verwijderen gaat niet: de schijf verschijnt niet in de traditionele veilig-verwijderen tool (groen pijltje). Ik heb ook de 4.5.0.0 van de HotSwap! tool geprobeerd en die list de schijf wel maar als je probeert de schijf te verwijderen geeft hij altijd (ook dadelijk na aansluiting zonder iets gedaan te hebben) de foutmelding dat een programma nog werkt met de schijf en dus niet verwijderd kan worden.

De info die ik bij mekaar google spreekt elkaar tegen: de ene zegt dat het kan, de andere dat het niet kan en nog eentje of twee dat het enkel onder W7 kan (zelf draai ik XP64)

Is er een Tweaker met definitief antwoord? En mocht het niet gaan, kan het wel met de ICH10 of daar ook hetzelfde probleem?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 07:56
Krijg je echt foutmeldingen als je de drive er gewoon uithaalt? Want als er geen verkeer is kan dat toch geen kwaad? Je kan de drive ook gewoon op Offline zetten in Disk Management. Misschien niet de perfecte oplossing maar wel een work-around...

Ik las ook over je AHCI verhaal heen, XP64 is niet AHCI aware.. d.w.z. je OS weet niet dat het AHCI gebruikt. Daarom zie je de schijven waarschijnlijk ook niet in het hot-swap venstertje... Simpelweg omdat je OS niet controleerd of de driver uberhaupt die functie ondersteund...

Vista en hoger zijn AHCI aware (ze weten wat het is) en zullen daarom ook vragen of de AHCI controller/driver hotswap ondersteund...

Maar wees gerust, mijn eigen systeem (790GX) laat de schijven nog niet eens onder Windows 7 in dat tooltje zien, en hotswap werkt verder wel prima...

[ Voor 53% gewijzigd door FireDrunk op 07-12-2010 16:44 ]

Even niets...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, was toch van plan met de kerst vrije dagen eens met W7 te spelen... zal het eens proberen.

Overigens kan je niet zomaar een schijf er uit halen - je weet immers niet of de write cache van Windows al naar de schijf gecommit is. Indien niet ben je data kwijt in het beste geval.