Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 keuzes, aan jullie de eer

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Beste mede-tweakers,

Ik volg al regelmatig de verschillende topics in dit forumdeel.
Omdat ik echter nu KPN echt zat ben (NAT3, lage snelheid etc etc.) wil ik overstappen en om nu een conclusive oordeel te krijgen vraag ik jullie. Je kunt immers niet alles meepikken uit de topics en ik heb een paar specifieke vragen

Ik heb 3 keuzes geselecteerd (als jullie een geweldige andere weten, draag maar aan)

http://www.beste-internet-provider.nl/alle-abonnementen.html

Dusver enkele opties:

http://www.beste-internet-provider.nl/alle-abonnementen.html

*Telfort internet 20Mb + vast bellen
€ 34,90 eerste 6mnd € 24,90 en gratis gebruik draadloos modem 20Mbit/1Mbit + onbeperkte telefonie(starttarief € 0,05)

*Ziggo Alles-in-1 plus (heb nu al TV van Ziggo)
€ 49,95 gratis installatie 20Mbit/3Mbit + digitale televisie + telefonie

*Alice comfort
€ 29,90 Eerste 6 maanden € 19,90 - Geen KPN-lijn kosten 20Mbit/ 1Mbit + onbeperkte telefonie

Mijn eisen: geschikt voor gaming en streaming (dus geen gezeur met NAT 3 etc.), goede WLAN snelheid, goede Ethernet snelheid, geen verborgen kosten.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:45
Mijn eisen: geschikt voor gaming en streaming (dus geen gezeur met NAT 3 etc.), goede WLAN snelheid, goede Ethernet snelheid, geen verborgen kosten.
WLAN snelsheid is erg afhankelijk van je huis / locatie van router en PC en hoe druk het is bij jullie in de omgeving.

Daarbij erg globaal topic. Google eens / surf een rond dit zijn niet echt specifieke eisen. Ze zijn erg algemeen.

Daarbij is je ADSL snelheid erg afhankelijk van hoever je van de telefoon centrale af zit. Ik kan zelf niet meer dan 12Mb halen uit de verbinding. Heb nu ziggo liggen en is een stuk sneller. Ping is wel iets lager. Maar meer dan goed.

ps telfort is gewoon KPN, Alice staat volgens mij in de verkoop.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:01

Jiffy

God, you're ugly!

Rolfie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:15:
Daarbij is je ADSL snelheid erg afhankelijk van hoever je van de telefoon centrale af zit. Ik kan zelf niet meer dan 12Mb halen uit de verbinding. Heb nu ziggo liggen en is een stuk sneller.
Reken er bij ADSL idd niet op dat je 20 Mbps haalt, dat haal je alleen als je op korte afstand van de centrale zit. Bij Ziggo (kabel) haal je de geadverteerde snelheid over het algemeen moeiteloos. * Jiffy zit bij Ziggo en krijgt keurig 50 Mbps, de update naar 120 Mbps in deze regio komt binnenkort.

Op de kwaliteit van je draadloze verbinding thuis heeft willekeurig welke provider natuurlijk bitter weinig invloed.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
*Ziggo Alles-in-1 plus (heb nu al TV van Ziggo)
€ 49,95 gratis installatie 20Mbit/3Mbit + digitale televisie + telefonie
Als je eerlijk bent haal je ongeveer een eurootje of 15 van die €49,95 af.
Dat betaal je namelijk (verschilt iets per gemeente) voor je kabel-aansluiting en zit al in die 49,95 verwerkt.
Ander lijkt het wel een héél duur abonnement.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:03
Op de snelheid van jouw WLAN, LAN en NAT heeft jouw provider weinig invloed. Jij kan gerust een nieuwe router kopen om dat allemaal op te lossen.

ADSL is erg afhankelijk van de afstand tot de centrale en de plek waar je woont.. Hier in het noorden haal ik bijvoorbeeld maar max. 8Mb per seconde, doordat je hier vrijwel altijd op een ADSL1 aansluitpunt aangesloten wordt. Ziggo heeft hier echter gewoon 120Mbps liggen, en die snelheid is ook echt haalbaar. De ping bij mij (met Ziggo) (100* naar Tweakers.net) is ongeveer:

MIN: 8
AVG: 12
MAX: 36

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Bart© schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 08:59:
[...]

Als je eerlijk bent haal je ongeveer een eurootje of 15 van die €49,95 af.
Dat betaal je namelijk (verschilt iets per gemeente) voor je kabel-aansluiting en zit al in die 49,95 verwerkt. Ander lijkt het wel een héél duur abonnement.
Zat hetzelfde te denken, alleen dan die €16,- kosten voor het standaard Ziggo abo bij de andere twee op te tellen, maar komt op 't zelfde neer :)

Op de Telfort site kun je trouwens via de postcode check een vrije accurate snelheidsindicatie krijgen.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Ik zweer zelf overigens bij Kabel-Internet.
Ik vindt het maar vreemd om breedband Internet te gebruiken dat via twee simpele koperdraadjes loopt die in een groot gebied van Nederland al sinds 1930 in de grond liggen. Ook het feit dat de afstand tot de centrale van belang is en je dus nooit een gegarandeerde snelheid hebt steekt me. Bij Ziggo heb ik eigenlijk nooit problemen gehad.. Een keer echte ellende gehad maar dat was te wijten aan het feit dat ik een van de eerste in de regio was die telefonie van Ziggo ging gebruiken.
Toen dat eenmaal werkte heb ik eigenlijk nooit meer problemen gehad en altijd de opgegeven snelheid gehaald.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

marcop23 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:02:
Op de snelheid van jouw WLAN, LAN en NAT heeft jouw provider weinig invloed. Jij kan gerust een nieuwe router kopen om dat allemaal op te lossen.
Niet helemaal. Bij sommige providers (zoals Online) krijg je een dichtgetimmerd modem dat in NAT mode staat. Omdat hij is dichtgetimmerd kun je er weinig aan veranderen; bridge mode lukt je niet, en veel verder dan portforwarding kom je niet. Toen ik er nog bij zat had ik NAT achter NAT omdat ik de SonicWALL achter het modem a) beter vertrouwde, en b) nodig had voor een site-to-site VPN.

* Robtimus zit nu bij OnsNetEindhoven - glasvezel baby!

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Wat moet ik nemen?-topics zijn strikt niet de bedoeling in I&H.

Deze gaat dan ook meteen op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.