Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386320

Topicstarter
Ik zit erover te denken om een HP G62 te kopen via laptopshop.
Daar zijn twee types voor dezelfde prijs:

1) HP G62-b60SD. Amd Athlon P340, 4GB DDR3, 500GB HD
2) HP G62-b03SD. Intel i3 350M, 3GB DDR3, 250GB HD

Dus het is processor versus geheugen.

Welke laptop moet ik kopen? Ik werk als journalist dus ben vooral bezig met tekst bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 386320 schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:30:
Welke laptop moet ik kopen? Ik werk als journalist dus ben vooral bezig met tekst bewerken.
Een journalist moet toch zelf op onderzoek uitgaan? Zo ook hier dus. Voor tekstverwerken heb je heel weinig nodig en kun je volstaan met een tweedehandsje. Wil je toch wat beters, zoek dan benchmarks en reviews op.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begrijp dat je denkt dat het voor een journalist een eitje moet zijn maar... ik heb de benchmarks opgezocht maar daar gaat het me eigenlijk niet om. De vraag is doodsimpel: kies ik voor de processor of het geheugen? In hoeverre maakt een GB extra ram uit?

Daarnaast: het is niet enkel tekstverwerken, maar houdt ook in met 20 browserschermen en een paar nieuwsprogramma's tegelijk naar nieuws speuren.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 386320 op 06-12-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 386320 schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:38:
Ik begrijp dat je denkt dat het voor een journalist een eitje moet zijn maar... ik heb de benchmarks opgezocht maar daar gaat het me eigenlijk niet om. De vraag is doodsimpel: kies ik voor de processor of het geheugen? In hoeverre maakt een GB extra ram uit?
Nee, ik verwacht niet dat het eitje is, maar nu komt het over alsof je geen eigen onderzoek hebt gedaan. Zoals gezegd: voor tekstverwerken zijn beide laptops zwaar overkill. Ga dus zoeken naar batterijlevensduur, hitteontwikkeling etc, in reviews.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:48
Niet, als je niet veel anders doet dan tekstverwerken zal het nooit het volledige geheugen benutten..

Daarnaast, ik kan zo snel niet vinden of de versie met 4GB wel een 64bit Windows heeft, anders heeft die 1GB extra geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 04:26

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Als er geen 64 bit besturingssysteem op staat zal die extra GB ram al helemaal niets uitmaken.
Ik zou persoonlijk voor de tweede laptop gaan, tenzij je de extra HDD ruimte nodig hebt.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Als ik een tip mag geven, koop überhaupt geen 'compaq' HP's zoals de g62/g72. De behuizing is echt heel plastic achtig, toetsen zijn een ramp(al meerdere gezien met toetsen die eraf 'vallen' en het plastic is erg gemakkelijk in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze hebben allebei 64bit Win7. Die HDD ruimte heb ik niet nodig.
Pagina: 1