Rook onder de motorkap

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Vanavond reed ik naar huis toen ik op een gegeven moment voor een stoplicht stond. Ik dacht dat de auto voor mij behoorlijk aan het roken was omdat ik het binnen kon ruiken. Toen ik eenmaal thuis was bleek het uit mijn eigen auto te komen. Ik heb de motorkap open gedaan en de rook kwam van het motorblok af. Op de een of andere manier lekt de motor olie aan de bovenkant. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Specs:
Hyundai Atos
~120k op de teller
olie in september vervangen

Hierbij nog wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2ldycue.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/13zb90k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/10dfo79.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
De pakking van het kleppendeksel lijkt te lekken.Je kunt proberen om de boutjes voorzichtig een stukje strakker te draaien.En anders even een nieuwe pakking scoren bij een willekeurige auto onderdelen shop(kost vaak niet meer dan een tientje)
Controleer dan ook het deksel even op scheuren(in de buurt van de lekkage)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:38

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Als ik naar het boutje kijk van je kleppendeksel op de eerste foto, lijkt het wel of je die nog 4 slagen ofzo kunt aandraaien? Die zit precies helemaal los?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

vuldop los?
Wat zit er onder je luchtfilterbak?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Vuldop zit gewoon dicht, deze is aan de zijkanten ook niet smerig. Wat er onder mn luchtfilterbak zit weet ik zo niet. Ik heb hem net even eraf gehad maar t filter ziet er gewoon mooi schoon uit.

Wat me wel opgevallen is, is dat de olie van links naar rechts, langs het gehele blok, naar buiten is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Phoenix1337 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:38:
Vuldop zit gewoon dicht, deze is aan de zijkanten ook niet smerig. Wat er onder mn luchtfilterbak zit weet ik zo niet. Ik heb hem net even eraf gehad maar t filter ziet er gewoon mooi schoon uit.

Wat me wel opgevallen is, is dat de olie van links naar rechts, langs het gehele blok, naar buiten is gekomen.
klinkt idd als de pakking van je kleppendeksel, is gelukkig niet duur en zelf te vervangen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd. Of je carterventilatie zit niet goed, en de zit (hoogstwaarschijnlijk) onder je luchtfilterbak...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 16:06
Ik had precies 't zelfde vorige week, bij mij bleek 't een nippeltje bovenop 't blok te zijn (Ben geen mechaan dus weet de benaming niet precies :) ), waaruit de verdampte olie (Als ik de monteur goed quote tenminste, van uit het carter / de kleppen overdruk..) die normaal naar de uitlaat wordt geleid via een slangetje, losgeraakt te zijn van dat slangetje.

Gevolg: Olie die verdampte tegen een plastic kap over 't blok, liep na condensatie weer terug over het blok en door de warmte van 't blok verdampte / verbrande dat wat resulteerde in rook en een verbrande (nare) geur.

Vooral door deze zin:
Phoenix1337 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:38:
bij mij zat dat nippeltje ook rechts op 't blok (tenminste niet in 't midden) en 't was er maar 1 (Niet voor elke klep 1 ofzo).

[ Voor 28% gewijzigd door soepah op 07-12-2010 10:16 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Pagina: 1