Geheugen MHZ sneller

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceJimbo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-07 11:39
Hoi,

Een vraag ik zit al een paar weken op het web tezoeken naar een guide of iets om me MHZ van me geheugen wat hoger te gooien, sta nu namelijk op 400MHZ.
Maar heb niets kunnen vinden ( zal waarschijnlijk aan mijn zoek vermogen ligen :/ ) iets van een guide of iets dergelijks aangezien ik hier voor het eerst mee begin (overclocken) , en dus nog een flinke noob ben :9

Hier wat gegevends van wat ik heb staan:

AMD Phenom X4 940
OCZ DDR2 PC2-8500 Reaper (8gb)
MSI DKA790GX Platinum
Corsair TX650W
Win 7 ultimate 64.

als er nog aanvullende info bij moet laat het me maar horen.
en alvast bedankt voor de moeite _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door SpaceJimbo op 06-12-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
SpaceJimbo schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:57:
Een vraag ik zit al een paar weken op het web tezoeken naar een guide of iets om me MHZ van me geheugen wat hoger te gooien, sta nu namelijk op 400MHZ.
Maar heb niets kunnen vinden ( zal waarschijnlijk aan mijn zoek vermogen ligen :/ )
Heb je al in de bios gekeken? Let er iig op dat indien je de geheugensnelheid handmatig hoger instelt je de spanning ook goed zet (zie geheugenspecs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceJimbo
Heb CPU-Z gebruikt om de stats af telezen en daar stond dat ie 400MHZ liep.
ben ook meteen in bios gaan kijken, maar moet hellaas toekennen dat ik nogal een noob ben daar mee.
weet dus totaal niet wat ik moet instellen veranderen of op moet letten :|
maar heb wel kunnen aflezen dat het daar ook op 400MHZ stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
SpaceJimbo schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:12:
Heb CPU-Z gebruikt om de stats af telezen en daar stond dat ie 400MHZ liep.
ben ook meteen in bios gaan kijken, maar moet hellaas toekennen dat ik nogal een noob ben daar mee.
weet dus totaal niet wat ik moet instellen veranderen of op moet letten :|
maar heb wel kunnen aflezen dat het daar ook op 400MHZ stond.
wat dus betekend dat het effectief op 800 mhz draait. DDr = double date rate. oftewel je moet die snelheid 2 keer nemen. en ik denk niet dat je veel hoger zult komen met joun geheugen, niet dat het nodig is. want je zult geen verschil merken. met een kleine verandering alleen in benches misschien.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Harm30 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:19:
[...]

wat dus betekend dat het effectief op 800 mhz draait. DDr = double date rate. oftewel je moet die snelheid 2 keer nemen. en ik denk niet dat je veel hoger zult komen met joun geheugen, niet dat het nodig is. want je zult geen verschil merken. met een kleine verandering alleen in benches misschien.
PC8500 kan anders gewoon 533MHz draaien (mogelijk hoger, maar dan ben je dus aan het OCen).

In de manual zal precies staan hoe je dit in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceJimbo
Bedankt voor de reacties.

Maar als ik met OCen will beginnen , en ik weet er erg weining vanaf welke stappen ik moet nemen?
Of weet je een site waar uit gelegd word hoe en waar ik op moet letten als ik mijn geheugen sneller ga maken
Pagina: 1