Toon posts:

Win 7 : screensaver draait op beeldkaart ipv processor ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is dit iets nieuws in Win 7, maar telkens mijn screensaver aanslaat (motionpicure) zie ik de temp van mijn beeldkaart stijgen en hoor ik de ventilator verhogen. Nu is het dus niet de bedoeling dat de pc, terwijl hij 'niks' staat te doen, zoveel lawaai maakt en energie verbruikt.

Hoe kan ik de screensaver gewoon om mijn processor laten draaien ? Of hoe kan ik ervoor zorgen dat de beeldkaart (Nvidia 46 gtx naar ik me herinner) niet zo in overdrive gaat ?

Ik ervaar geen problemen tijdens het gamen, alles max zonder problemen, temps blijven onder 80°. Natuurlijk slaat de fan dan ook vol aan, maar dat stoort niet aangezien er redelijk wat omgevingslawaai is dan.

Verwijderd

Bij Windows 7 word de hele desktop via de GPU gerenderd en vermoedelijk ook de screensavers.

motionpicure lijkt mij overigens geen standaard screensaver van Windows 7?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:51:
Bij Windows 7 word de hele desktop via de GPU gerenderd en vermoedelijk ook de screensavers.

motionpicure lijkt mij overigens geen standaard screensaver van Windows 7?
Klopt, maar het is een simpele foto-viewer (aangezien win7 die niet heeft).
Het is trouwens een 460 gtx ...

Verwijderd

Als die simpele foto viewer werkt met animaties ed. dan zou het best kunnen dat hij zoveel mogelijk FPS probeert te maken net zoals een game. Dit zou je eens kunnen testen door Fraps te starten je krijgt dan een FPS counter links boven in beeld.