With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Hoewel dit mij bekend is, zou ik toch graag je motivatie willen horen. Is goed cat5e beter als cat6? En zoja, wat is dan goede cat5e, want ook daar zijn de prijsverschillen groot. (ik heb er nu een allegaartje in liggen van diverse merken over tijd en merk eerlijk gezegd, niet zo bijster veel verschil.Borromini schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:37:
Beter Cat5E, voldoet net zo goed voor gigabit ethernet.
Echter nu ik toch bezig ben, wil ik er eigenlijk gewoon cat6 in gooien, ondanks dat ik ook nu alles in buizen aan het leggen ben, zodat vervangen makkelijk is.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 06-12-2010 17:55 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Verder zou ik voor cat 6 gaan en een _goede_ tang (die kost meer dan 10 euro). Van die tang heb je je leven lang plezier, en met cat 6 kan je over een jaar of 10 als 10Gbit de standaard wordt gewoon mee met de standaard zonder andere kabels te hoeven trekken.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
'Beter' is een slecht woord. Cat5E is voldoende voor gigabit, en als jij zegt dat de instapmerken cat6 duurder zijn dan (of even duur zijn als) de Cat6-kabels, dan heb ik liever goede Cat5E dan Cat6 van bedenkelijke kwaliteit.Cyberpope schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:50:
[...]
Hoewel dit mij bekend is, zou ik toch graag je motivatie willen horen. Is goed cat5e beter als cat6?
Hoe het zit met goede en slechte kabels, daar heb ik geen zicht op jammer genoeg.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Een patchpanel is hierboven gegeven. Of te wel ik wil alles laten lopen van wandcontactdozen naar 1 centrale plek in het huis en daar dan het patchpanel (cat6). Nu zit alles te veel met stekkers en van switch naar switch in elkaar. En dat is onnodig. En ik heb ook te veel kabels van her na der lopen, juist vanwege die switches.Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:16:
Hey cyberpope, ik weet het antwoord niet op uw vraag maar ben wel benieuwd hoe je alles gaat fixen. Wat bedoel je juist met een patchpanel? Soms een fotoke ervan?
Daar wil ik dus vanaf... Maar dat is wel even werk. Veel werk.
Gok dat ik toch ga voor cat6.. Die 3 tientjes per 100 meter lijkt me het wel waard..
Edit.. goed tang (meer als 10 euro) heb ik al, als ook een goede punch-tool.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyberpope op 06-12-2010 21:18 ]
Volgens mij wordt over *TP kabels pas vanaf versie 7 10GBIT ondersteund. Cat 6a ondersteunt het eigenlijk ook, maar cat7 is gangbaarder. Overigens is die kabel wel nog best duur. En gigabit is best snel alFreeaqingme schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:20:
Ik neem aan dat ie dit bedoelt met patchpanel, dat is tenminste wat de rest van de wereld er onder verstaat als 't om networking gaat (het is een plank met aan 1 kant snoer, en aan de andere kant gaatjes).
Verder zou ik voor cat 6 gaan en een _goede_ tang (die kost meer dan 10 euro). Van die tang heb je je leven lang plezier, en met cat 6 kan je over een jaar of 10 als 10Gbit de standaard wordt gewoon mee met de standaard zonder andere kabels te hoeven trekken.
Edit: Linkje naar wiki
[ Voor 4% gewijzigd door fonsoy op 06-12-2010 22:26 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
CAT7 gaat tot de normale 100m.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Deze leveren goede kabel - echter zie je dat ook wel in de prijs
Dan zal je zien dat die bedragen die je noemt nog niet eens zo gek zijn
[ Voor 17% gewijzigd door Mopperman op 07-12-2010 12:12 ]
I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.
Aan de andere kant is het niets, maar toch een prijsverschil van 50%. Nog ff dubben wat we doen.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.