Mijn baas heeft een HP Designjet 130NR op kantoor staan om zijn bouwtekeningen in het groot uit te printen. een tijdje geleden hebben we de computer waar hij op werkt opnieuw geïnstalleerd met Windows 7, en dus ook de printer opnieuw geïnstalleerd. Sinds een paar dagen heeft de printer echter problemen met printen. Hij print alleen nog maar zwart wit, en de kleuren geel, cyaan en blauw zitten aan de zijkant van het papier, altijd in een vast patroon, zoals op deze foto:

Zo hoort het er uit te zien:

Dit is een testprint, die ik met de HP maintenance software uit heb laten printen. Een telefoontje naar HP leverde niks op, het probleem was niet bekend en de enige tips die ze gaven hadden we al uitgeprobeerd: drivers eraf halen en opnieuw installeren of andere software gebruiken voor te printen.
Via de maintenance software heb ik de koppen al meerdere keren schoongemaakt en de koppen opnieuw laten uitlijnen, maar dit heeft niks verbeterd aan de situatie. Ik heb verschillende programma's gebruikt om dingen uit te proberen en er komt steeds hetzelfde patroon uit, alleen de grijstinten worden goed uitgeprint.
Is dit een software- of een hardwarematig probleem?

Zo hoort het er uit te zien:

Dit is een testprint, die ik met de HP maintenance software uit heb laten printen. Een telefoontje naar HP leverde niks op, het probleem was niet bekend en de enige tips die ze gaven hadden we al uitgeprobeerd: drivers eraf halen en opnieuw installeren of andere software gebruiken voor te printen.
Via de maintenance software heb ik de koppen al meerdere keren schoongemaakt en de koppen opnieuw laten uitlijnen, maar dit heeft niks verbeterd aan de situatie. Ik heb verschillende programma's gebruikt om dingen uit te proberen en er komt steeds hetzelfde patroon uit, alleen de grijstinten worden goed uitgeprint.
Is dit een software- of een hardwarematig probleem?