Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

defecte dvd-drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dvd-drive leest geen dvd's meer. Hij maakt wel geluid als ik er een schijf in doe, maar leest deze vervolgens niet (geen auto-run, ook niet bij mijn computer). Ik heb de stuurprogramma's al bijgewerkt maar nog steeds werkt het niet. Vreemd is dat wanneer de pc wordt opgestart met een cd erin, de inhoud WEL te vinden is bij mijn computer.
Hoe krijg ik mijn dvd-drive weer helemaal aan de praat?
Het gaat om een TSSTcorp cd-dvdw sh-s223Q ATA.

Verwijderd

Vraag
1// Heb je de drive al op een ander systeem getest
2// Of een andere Sata poort geprobeerd(geen sas)

probeer de drive op een ander stations letter toe te wijzen misschien dat dit kan helpen en anders toch bovenstaande opties even bekijken

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Welk OS gebruik je? Kun je nog wel gewoon booten van een bootable cd/dvd, bv een windows of een linux live cd? Verder geen uitroeptekens in apparaatbeheer? Gebruik je cd-emulatie software als alcohol 120% of deamon tools?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Persoonlijk zou ik er geen moeite meer voor doen en voor pak weg 18 euro heb je al een nieuwe dvd-brander, hetgeen je een boel tijd bespaard.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Roel1966 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:29:
Persoonlijk zou ik er geen moeite meer voor doen en voor pak weg 18 euro heb je al een nieuwe dvd-brander, hetgeen je een boel tijd bespaard.
Als er vastgesteld is dat het idd aan de drive ligt en niet ergens anders aan uiteraard ;) Nergens met zekerheid vast te stellen dat de drive ook daadwerkelijk defect is... helemaal aangezien de drive met een workaround blijkbaar wel wil werken.

LiveCD van bijvoorbeeld Ubuntu downloaden, branden en daarmee opstarten... als de drive dan nog niet werkt dan issie zo goed als zeker kapot.