Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicratium
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:37
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht, ik heb deze in elkaar gezet, maar toen werkte hij niet.
Specs:
Asrock X58 Extreme 3
Intel Core i7 950
Kingston HyperX DDR3 6gb
Scythe Mugen 2 Rev. B
Sapphire ATi Radeon HD 5970
XFX 850 Watt voeding

Wanneer ik de pc aanzet gaat alles braaf draaien, maar er komt geen beeld op de monitor, hij POST niet eens, en op het kleine LED display op het moederbord worden de volgende codes weergegeven: 10, 29, 83. Deze codes staan niet in de handleiding en zijn ook nergens op internet te vinden.
Ik heb de computer al naar een computerzaak gebracht, maar die zeggen dat alles goed in elkaar zit en de pc het eigenlijk zou moeten doen.

Weet iemand hier raad mee?

alvast bedankt,
Gr. MdR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je usb poorten op het bord zelf aangesloten? Bijvoorbeeld een front usb? Trek deze eens los. Videokaart op een ander PCI-E slot geprobeerd? Start eens zo kaal mogelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Allereest de bekende vraag of je de dimms wel in de goede slots gestoken hebt namelijk slot A1, B1 en C1 oftewel de witte slots. Dit in tegenstelling tot de Asus boarden waarbij altijd de blauwe slots de 1sten zijn maar Asrock hierin blijkbaar afwijkt.

Verder neem ik aan dat je alle stroomkabeltjes goed aangesloten hebt waaronder de 24 polige en de 8 polige stroomkabels op het moederboard. Dit dus alleaal even checken en zoals E65 al schrijft ook uiteraard externe USB aansluitingen en dergelijke na kijken net zoals de on/off switch etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dicratium
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 20:37
Het lag aan de dimms, die zitten nu in de witte slots, de computer werkt nu.
Heel erg bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Graag gedaan en veel succes met de pc !

Trouwens, ik raad je aan om niet meer naar die pc-zaak te gaan want naar mijn mening hebben die de kast geeneens open gehad of totaal geen verstand van pc's.

[ Voor 67% gewijzigd door Roel1966 op 06-12-2010 22:56 ]