Ik controleer regelmatig een wensenlijst om te zien of de totale prijs gedaald is. Als ik dan zie dat die prijs gedaald kan ik soms niet met zekerheid achterhalen welk product die prijsdaling veroorzaakt heeft. Daarvoor zou ik de prijzen van alle producten in de wensenlijst moeten noteren. Daarom lijkt het mij handig om de wensenlijst van een prijsalert functie te voorzien. Bijvoorbeeld een emailtje als de prijs veranderd waarin aangegeven wordt welk(e) product(en) die prijsverandering veroorzaakt heeft/hebben.
Er is toch een prijsalert-functie in de wenslijst? Voldoet die niet? 
Afgezien daarvan, je hoeft de prijzen niet te noteren. Check onderaan elke prijslijst het grafiekje, daaraan kan je grote wijzigingen in de (laagste en gemiddelde) prijs van een product vrij snel zien.
Afgezien daarvan, je hoeft de prijzen niet te noteren. Check onderaan elke prijslijst het grafiekje, daaraan kan je grote wijzigingen in de (laagste en gemiddelde) prijs van een product vrij snel zien.
Mijn wens is eigenlijk tweeledig:
1. De prijsalert is per product. Ik zoek iets op wensenlijst niveau, handig als je bijvoorbeeld alle onderdelen voor een nieuwe computer in een wensenlijst hebt staan, je alert werkt dan op de totaalprijs.
2. Bovendien zou ik een ander soort alert willen, namelijk niet zoals nu met een grenswaarde maar gewoon een mail bij elke prijsverandering (optie 'Volg dit product' o.i.d.). Op wensenlijst niveau (optie 'Volg deze wensenlijst') is het dan handig om een verwijzing naar het product erbij te krijgen dat de prijsverandering veroorzaakte zodat je niet de grafieken van alle producten hoeft te onderzoeken. Vooral als een grafiek al meerdere jaren oud is, zijn de details erg klein en is een kleine prijsverandering bijna niet te zien.
Nu ik er nog eens over nadenk zou het ook het wel informatief zijn om bij een product de vorige prijs gewoon ergens in beeld te hebben met daarbij de datum waarop die veranderde. Maar dat vraagt eigenlijk om een apart topic.
1. De prijsalert is per product. Ik zoek iets op wensenlijst niveau, handig als je bijvoorbeeld alle onderdelen voor een nieuwe computer in een wensenlijst hebt staan, je alert werkt dan op de totaalprijs.
2. Bovendien zou ik een ander soort alert willen, namelijk niet zoals nu met een grenswaarde maar gewoon een mail bij elke prijsverandering (optie 'Volg dit product' o.i.d.). Op wensenlijst niveau (optie 'Volg deze wensenlijst') is het dan handig om een verwijzing naar het product erbij te krijgen dat de prijsverandering veroorzaakte zodat je niet de grafieken van alle producten hoeft te onderzoeken. Vooral als een grafiek al meerdere jaren oud is, zijn de details erg klein en is een kleine prijsverandering bijna niet te zien.
Nu ik er nog eens over nadenk zou het ook het wel informatief zijn om bij een product de vorige prijs gewoon ergens in beeld te hebben met daarbij de datum waarop die veranderde. Maar dat vraagt eigenlijk om een apart topic.
[ Voor 3% gewijzigd door keimpema op 06-12-2010 23:40 ]
Daar is eventueel wel iets voor te ontwikkelen. Maar ik denk niet dat het dan heel anders gaat werken als het huidige systeem (prijsniveau instellen en daaronder een melding krijgen). Bovendien zal het dan - ivm rekentechnische beperkingen - niet volgens de verzendkostenberekening lopen, maar gewoon een simpele totaalprijs-check worden.keimpema schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:35:
Maar hoe boeiend is het dat er kleine veranderingen in de prijs zijn? Ik kan me niet voorstellen dat je voor elke eurocent die het lager wordt opnieuw een bericht wilt krijgen... En het is niet ongebruikelijk dat producten enkele centen goedkoper worden. Het is zelfs mogelijk dat een product meerdere keren per dag van prijs verandert.2. Bovendien zou ik een ander soort alert willen, namelijk niet zoals nu met een grenswaarde maar gewoon een mail bij elke prijsverandering (optie 'Volg dit product' o.i.d.). Op wensenlijst niveau (optie 'Volg deze wensenlijst') is het dan handig om een verwijzing naar het product erbij te krijgen dat de prijsverandering veroorzaakte zodat je niet de grafieken van alle producten hoeft te onderzoeken. Vooral als een grafiek al meerdere jaren oud is, zijn de details erg klein en is een kleine prijsverandering bijna niet te zien.
Dat is gelijk de reden dat we niet elke wijziging in de laagste prijs ook daadwerkelijk ergens opslaan, dat zou ons een heleboel, nauwelijks interessante data opleveren... Maar het zorgt er ook gelijk voor dat de gedetailleerde informatie die jij graag wilt eigenlijk niet bestaat momenteel.
Het lijkt erop dat je denkt dat de laagste prijzen maar enkele keren per maand wijzigen. Voor een groot deel van de producten is dat inderdaad waar, maar voor een ander (ook groot) deel van de producten varieert het dagelijks of zelfs meerdere keren per dag.Nu ik er nog eens over nadenk zou het ook het wel informatief zijn om bij een product de vorige prijs gewoon ergens in beeld te hebben met daarbij de datum waarop die veranderde. Maar dat vraagt eigenlijk om een apart topic.