Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vertaalsoftware voor losse woordjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik had een vraagje, ik wil graag een groot excelbestand (dump uit database) van namen (NL en ENG) vertalen naar het Duits. Is daar geschikte software voor, waarbij ik bijvoorbeeld het Excel bestand kan importeren en het vertaald terugkrijg. Dan kan ik het daarna weer uploaden naar de database.

Alvast bedankt voor de reacties.

P.S. Ja, ik ben me ervan bewust dat een vertaalbureau beter is, maar voor losse woordjes zou een stukje software het ook moeten kunnen.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 09:31
Google Translate? Die kan ook bestanden vertalen

Mm, even nog een keer er over nagedacht.. Ik denk niet dat Google Translate kan herkennen dat het ene woordje Engels is, en het andere Nederlands?

[ Voor 60% gewijzigd door Xaero op 06-12-2010 16:17 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Xaero schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:15:
Google Translate? Die kan ook bestanden vertalen
idd of babelfish opes ook verkeerd gelezen.. een software pakket kan denk ik niet herkennen of iets duits of engels is binnen dezelfde tekst!

[ Voor 26% gewijzigd door andreict op 06-12-2010 16:19 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41
Xaero schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:15:
Ik denk niet dat Google Translate kan herkennen dat het ene woordje Engels is, en het andere Nederlands?
Dit kan juist wel, dat is het mooie :)
Ik zie het probleem eerder bij dat google translate niet rechtstreeks vanuit Excelbestanden werkt..

edit:
Probeer anders is de lijst in een .txt / .doc / .weetikveelwat te zetten.
Dan deze file uploaden.
Nu de lijst weer terugzetten in Excel :)

[ Voor 136% gewijzigd door SmiGueL op 06-12-2010 16:33 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt wel een excel bestand importeren, maar je krijgt een HTML pagina terug. (Netjes in een tabel overigens) maar wanneer je die plakt krijg je 'op magische wijze' ook de oorspronkelijke waarde mee in hetzelfde veldje. Dit is nogal onhandig omdat het over zo'n slordige 7000 items gaat....

Wie wil dan ook programmaobject-interface item vertalen... :+

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41
Ik heb ff een klein testje gedaan hier met een paar woorden (werkt perfect overigens :))

Knal gewoon de kolom met te vertalen woorden door Google Translate heen
Kopieer en plak de verkregen vertalingen in een lege Excel sheet
selecteer nu de kolom met vertaalde woorden (aka: de kolom met rijnummers niet meenemen)
kopieer deze, en plak hem weer terug in je oude Excel bestand :)

Werkt perfect :*)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:28:
Je kunt wel een excel bestand importeren, maar je krijgt een HTML pagina terug. (Netjes in een tabel overigens) maar wanneer je die plakt krijg je 'op magische wijze' ook de oorspronkelijke waarde mee in hetzelfde veldje. Dit is nogal onhandig omdat het over zo'n slordige 7000 items gaat....

Wie wil dan ook programmaobject-interface item vertalen... :+
CSV een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt!

Wel wat rare dingen tussen, maar toch...

Active Prozeßstrom: {0}

mooi taaltje dat Duits....

Dank voor de snelle respons allemaal!

Verwijderd

Topicstarter
CSV een oplossing?
CSV geprobeerd, pikte die niet... .doc wel.

Even knippen en plakken, maarja, fröbelen hoort er soms bij.
Pagina: 1