Toon posts:

Mailserver loopt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een uurtje geleden een mailservertje opgezet, en deze runned nou. Alleen als ik een mail verzend word er aangegeven dat deze verzonden is etc etc. Alleen hij komt niet aan op het opgegeven adres. Ik vraag me af waarom dit niet gebeurt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:04
Tja wat ben je dan? :+.

Nee, serieus. Mijn glazen bol is nog steeds stuk en wij weten dus niet op welke OS je draait? Welke Mailserver je gebruikt? Wat je al geprobeerd hebt? Wat jouw config is? Hoe de firewall ingesteld staat? Wat er in de logbestanden van de server en firewall staat? Of je UTP kabel er uberhaupt wel inzit? etc. etc. Dus geef eerst meer informatie voordat je zoiets gaat vragen.

Daarnaast is er een grote kans dat je provider gewoon port 25 blokkeert ;)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
informatie hebben we nodig

OS/mailserver software/firewall instellingen
en vooral logfiles

trouwens, een mailserver is niet iets magisch dat automatisch doet wat je wilt

iRacing Profiel

• The Eagle
  • Laatst online: 17:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, dat kan vanalles zijn.
Welke mailserver, welke provider, staan je uitgaande SMTP settings goed, waar blijft je mail na het versturen, etc.
Mijn glazen bol is stuk, dus meer info graag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Provider: Ziggo
Gebruikte Software: Ability Mail server
Tussenliggende router: Sitecom Mimo XR, Virtueele server ingesteld + Portforwarding.
SMTP: Is gelinkt aan mijn domein, die doorverwijst naar mijn IP adres.

In de log files staat gewoon dat de mail verzonden is, en inderdaad een mail server is een lastig stukje software ;)

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ziggo blokt poort 25 ;)

The Legend Will Never Die

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:38
Ziggo zakelijk? De consumentenversies van Ziggo hebben poort 25 geblokkeerd zover ik weet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oftewel: gewoon de mailrelay van ziggo gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaan wij de mailserver even op 26 instellen, en ook de router daarop forwarden. Het resultaat volgt snel!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02 18:37

painkill

Pain(k)(ill)

Wees blij, doe je een investering en dan loopt hij gelijk weg...

En je hebt hem getest op welke e-mails dan?
Het kan natuurlijk zijn dat hij door sommige programma's als spam word gezien..

Mijn SNES verzameling!

Verwijderd

Topicstarter
Via poort 26 hebben we precies hetzelfde probleem, iemand nog enige suggesties?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:06
gambieter schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:53:
Oftewel: gewoon de mailrelay van ziggo gebruiken.
Dit

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:54:
Dan gaan wij de mailserver even op 26 instellen, en ook de router daarop forwarden. Het resultaat volgt snel!
Mailservers leveren af op poort 25, en die wordt geblokkeerd op consumentenlijntjes van Ziggo. Je kunt je mailserver wel op poort 26 laten lopen, maar mailservers kunnen dat ding niet vinden.

@gambieter: mailrelay van ziggo? Voor uitgaande post ja, voor inkomende mail mag je wat anders zoeken, Ziggo heeft AFAIK geen mailrelay voor inkomende mail.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

Rmg

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:54:
misschien moet je je even inlezen in het smtp protocol....

leuk dat jij je mailserver op poort 26 draait. maar dat heeft 1. weinig met verzenden te maken 2. ontvangen gaat het ook niet worden.

wil je mails sturen vanaf je server naar een bepaald email adress zal je poort 25 uitgaand moeten gebruiken, zoggo blokt die, dus je zult de relay/smarthost van ziggo gaan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik dan ook aan enige beperkingen vast?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_JGC_ schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:59:
@gambieter: mailrelay van ziggo? Voor uitgaande post ja, voor inkomende mail mag je wat anders zoeken, Ziggo heeft AFAIK geen mailrelay voor inkomende mail.
Blokkeert Ziggo ook inkomend 25?
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:05:
Zit ik dan ook aan enige beperkingen vast?
Misschien moet je nu stoppen en je eerst gaan inlezen op de materie? Op deze manier klooien zoals je nu doet, is alleen maar vragen om open relays en allerlei andere zooi. Het lijkt erop alsof je je totaal niet voorbereid hebt en maar wat zit aan te rommelen.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 06-12-2010 16:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het adres van de Ziggo mail relay server als ik vragen mag?

• _JGC_
gambieter schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:13:
[...]

Blokkeert Ziggo ook inkomend 25?

[...]

Misschien moet je nu stoppen en je eerst gaan inlezen op de materie? Op deze manier klooien zoals je nu doet, is alleen maar vragen om open relays en allerlei andere zooi. Het lijkt erop alsof je je totaal niet voorbereid hebt en maar wat zit aan te rommelen.
Ziggo blokkeert alleen inkomend 25. Uitgaand 25 is nog steeds open. Veel providers hebben dat tegenwoordig idd omgedraaid of hebben beide dicht.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:14:
Wat is het adres van de Ziggo mail relay server als ik vragen mag?
Hebben ze niet, en pak dit even anders aan ajb.

We doen wel even poort 26.. _O-

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-02 23:25
Alleen inkomend, niet uitgaand. (Tenzij je op het casema gedeelte zit)

Welke provider blokkeert welke poort(en)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29

D4NG3R

kiwi

:)

_JGC_ schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:15:
[...]

Ziggo blokkeert alleen inkomend 25. Uitgaand 25 is nog steeds open. Veel providers hebben dat tegenwoordig idd omgedraaid of hebben beide dicht.
Ziggo blokkeerd poort 25, zowel inkomend als uitgaand. Daarnaast mag je volgens hun gebruikersovereenkomst geen server hosten via hun.

(Yeah, laat me niet lachen).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:17

rally

Deyterra Consultancy

Je moet via (bijvoorbeeld) DynDNS de mail op poortje 24 laten afleveren... i.i.g. een andere poort dan 25 en het probleem is opgelost.

http://www.deyterra.com

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 13:11

itsalwaysme

Graast voor DB

rally schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:22:
Je moet via (bijvoorbeeld) DynDNS de mail op poortje 24 laten afleveren... i.i.g. een andere poort dan 25 en het probleem is opgelost.
En hoe zou je dat willen doen? Een server die aflevert zal altijd op poort 25 proberen. En die wordt geblokkeerd. Dus krijg je nog geen mail binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door itsalwaysme op 06-12-2010 16:37 . Reden: typo ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• _JGC_
D4NG3R schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:16:
[...]

Ziggo blokkeerd poort 25, zowel inkomend als uitgaand. Daarnaast mag je volgens hun gebruikersovereenkomst geen server hosten via hun.
(Yeah, laat me niet lachen).
Gekke Ziggo bij jou dan, want dat hebben ze hier nog nooit gedaan en doen ze nog steeds niet. 25 inkomend is dicht, uitgaand nog open.
Overigens is het wel verstandig om de mailrelay van Ziggo of die van je dedicated server te gebruiken voor uitgaande mail, aangezien je vanaf een consumentenlijntje bij 80% van de mailservers er gewoon niet inkomt ivm RBLs die dynamische IPs blacklisten. Zelf gebruik ik ook PBL van Spamhaus daarvoor.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
itsalwaysme schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:34:
[...]

En hoe zou je dat willen doen? Een server die aflevert zal altijd op poort 25 proberen. En die wordt geblokkeerd. Dus krijg je nog geen mail binnen.
DynDNS.com (MailHop Forward, $39,95 per jaar) en rollernet.us ($50,- per jaar) hebben een service daarvoor. Je stelt dan de MX records voor jouw domein in op de mailservers van DynDNS.com of rollernet.us en in de webconsole geef je aan op welke hostnaam en poort die mail terecht moet komen (bijvoorbeeld 2525).

In de configuratie van de mailserver (of port forward in de router van poort 2525 naar 25 op de mailserver) geef je dan aan dat de mailserver op poort 2525 moet luisteren. Laat de mailserver ook op poort 25 luisteren (of stel ook een port forward in op poort 25), want anders moet je op elke computer aangeven dat je mailserver op poort 2525 draait in plaats van de standaard 25.
_JGC_ schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:36:
[...]

Gekke Ziggo bij jou dan, want dat hebben ze hier nog nooit gedaan en doen ze nog steeds niet. 25 inkomend is dicht, uitgaand nog open.
Overigens is het wel verstandig om de mailrelay van Ziggo of die van je dedicated server te gebruiken voor uitgaande mail, aangezien je vanaf een consumentenlijntje bij 80% van de mailservers er gewoon niet inkomt ivm RBLs die dynamische IPs blacklisten. Zelf gebruik ik ook PBL van Spamhaus daarvoor.
In het voormalig Casema gebied wordt dit gedaan: Welke provider blokkeert welke poort(en). En je hebt gelijk over de mailrelay en dit was ik ook al aan het typen, maar je was me voor. :+.

Dus TS: voor uitgaande mail: stel de Ziggo mailserver in als mailrelay. Voor de inkomende mail: neem een account bij DynDNS.com of rollernet.us of een andere service die mail kan redirecten. Persoonlijk ken ik geen alternatieven, maar ik houdt me altijd aanbevolen voor iets goedkopers (en niet te vergeten veilig, ik wil geen mail verliezen. :)).

edit:
No-IP heeft ook zo'n service, maar ook die kost $39,95 per jaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-12-2010 17:01 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:09
[...]

Ziggo bestaat uit Casema, Multikabel, en nog 1. Die netwerken zijn verschillend, en niet heel erg aangepast na de fusie.

Volgens mij hebben ze geen relay

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 13:11

itsalwaysme

Graast voor DB

Jaap-Jan schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:51:
[...]
DynDNS.com (MailHop Forward, $39,95 per jaar) en rollernet.us ($50,- per jaar) hebben een service daarvoor. Je stelt dan de MX records voor jouw domein in op de mailservers van DynDNS.com of rollernet.us en in de webconsole geef je aan op welke hostnaam en poort die mail terecht moet komen (bijvoorbeeld 2525).

In de configuratie van de mailserver (of port forward in de router van poort 2525 naar 25 op de mailserver) geef je dan aan dat de mailserver op poort 2525 moet luisteren. Laat de mailserver ook op poort 25 luisteren (of stel ook een port forward in op poort 25), want anders moet je op elke computer aangeven dat je mailserver op poort 2525 draait in plaats van de standaard 25.
okee dat wist ik niet.
Dat is dus een goede optie voor de TS.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• TimothyW
  • Laatst online: 16-05-2025
Een goede oplossing is geen gebruik maken van een eigen mailserver.
Gebruik inplaats daarvan https://www.google.com/a/cpanel/domain/new

Dan heb je gewoon je eigen domein (naam@domeinnaam.nl)
Je kan inloggen in een browser op: mail.domeinnaam.nl (mits ingesteld)
je kan via imap of pop mail ontvangen op je computer
je kan gebruik maken van gmail smtp voor uitgaande mail
je kan mail ontvangen en versturen op je smartphone
Als je alle mx records gebruikt van google, dan heb je een uptime van 99.9%
7,nogwat gig aan opslag per account
Je kan 50 gebruikers aanmaken ermee, krijgen allemaal die 7,nogwat gig
goede spamfilters, hoef je niks meer aan te doen
Eenmaal ingesteld, blijft het werken, onderhoud laten we over aan google...
Geen computer dag en nacht aan (save the world!)

Maargoed, ik kan ook nadelen verzinnen..
Mail moet je binnenhalen vanaf internet, dus niet lokaal. gaat sneller als je een mailserver lokaal hebt natuurlijk. Daarvoor zou je nou weer wél een lokale server neer kunnen zetten welke alleen mail ophaalt van je gmail accounts, versturen doen we dan over gmail zelf. (kan dus ook met je cliënt, telefoon, of wat dan ook...)

Nou, dan is dat nadeel ook weer weg.

Ik zou in ieder geval eerder gaan voor deze oplossing, jouw oplossing heb ik ook jaren gedaan, maar sinds je met gmail je eigen domeinnaam kan gebruiken ben ik om.

Het kost precies 0,00 euro per maand. Dat is 0,00 euro per jaar. Na 10 jaar betaal je totaal: 0,00 euro! Komt neer op maar 0,00 euro per dag!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Bij mij is anders ook poort 25 zowel inkomend als uitgaand geblokkeerd. Ziggo Consumentenlijntje.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alles leuk en aardig, maar we zijn hier geen helpdesk waar je zonder enige eigen inzet elk volgend stapje voorgekauwd krijgt.
Ik stel voor dat de TS eerst zelf eens gaat inlezen hoe het e.e.a. in combinatie met zijn ISP werkt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.