TimeCapsule back up

Pagina: 1
Acties:

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Hoi allemaal,

Ik ben op dit moment bij iemand die 3 mac's heeft, en één timecapsule van 2 TB. Ze staan zo ingesteld om iedere dag een back up te maken, en de oudste te verwijderen wanneer die vol zit. Vreemd genoeg krijg ik bij alle 3 de melding " Time capsule vol. Verwijder eerst data voordat u verder back-upt ". Terwijl hij zelf de oudste backup moet verwijderen?

Ik ben de instellingen al 2x nagegaan, en op google ook niks gevonden.

Iemand enig idee how to fix?

Alvast bedankt,
Marijn

And that's how one and one makes three.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik denk dat de ene mac niet de oude backups van een ander mag wissen, en dan zijn misschien de 'oude' backups te klein om genoeg ruimte te maken.

• BlueCola
Hmmm, klinkt logisch, en hoe fix je dat?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
Op andere Macs de oude backups weggooien.

Verder zou ik wel adviseren om aparte partities te gebruiken per Mac. Zo kan elke Mac in zijn eigen partitie spullen weggooien, zonder dat ze elkaar in de weg zitten (voorkomt dit soort gebeuren). Zeg je richt per Mac 500gb aan Time Machine-backuppartitie in (ik weet niet hoe groot die HD's zijn in die Macs), dan heb je nog 500GB over welke je kunt gebruiken voor algemene storage (muziek, films, foto's, documenten etc).

Erg handig en scheelt puzzelen! :)

• BlueCola
Goed plan! Ik ga eens uitzoeken hoe je partities maakt!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 11:39
Ik heb hier een schijf aan een Airport Extreme hangen. De schijf heeft 2 partities zodat er 2 laptops TM-backups kunnen maken. Dit werkt inderdaad perfect! Ik heb voor de verdeling van ruimte rekening gehouden het de onderlinge interne schijfverhoudingen.

Tip: na de start van de eerste draadloze TM-backup (ervan uitgaande dat je de schijven opnieuw formatteert) kun je de backup eventueel afbreken. Daarna de schijf rechtstreeks op de laptop aansluiten en dan de TM-backup opnieuw starten. Dit gaat veeeeel sneller dan wanneer je de initiële backup draadloos doet. Als alle computers hun eerste backup gereed hebben, dan sluit ik de schijf weer aan op de AE. Daarna schijf toewijzen als TM-schijf (op elke laptop) en gaan...

Hoewel... kun je de TM-capsule ook als USB/FW-schijf aansluiten op een computer?

Edit: Nee kan niet gezien de aansluitingen...

[ Voor 3% gewijzigd door dlare op 07-12-2010 17:22 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Je kunt 'm wel aansluiten met een CAT6 kabeltje (rechtstreeks of via een 1Gbit router). Dan gaat de backup ook een stuk sneller (dan draadloos).

Hier stond achterhaalde informatie…

Pagina: 1