Narrowcasting (37+ " energiezuinig + bewegingssensor)

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik woon in een appartementencomplex met 10 woon-torens met elk zo'n 35-50 appartementen.

Ter aanvulling/vervanging van ons 35-jaar oude(rwetse) prik-bord zijn we aan het kijken naar een narrowcast oplossing :)

Het idee is om in de lifthal van elk van de 10 torens een scherm op te hangen met daarop nuttige informatie voor de bewoners (aankondigingen, weetjes etc).

Hiervoor ben ik op zoek naar waar mogelijk schermen die zeer energiezuinig zijn en die tevens aan te sluiten zouden zijn op een bewegingssensor (aangezien de schermen in totaal waarschijnlijk slechts ong. 1-2 uur per dag aan zullen staan en we ook aan het milieu proberen te denken :+ ).

Heeft iemand suggesties? Tot dusverre heb ik niet verschrikkelijk veel kunnen vinden in de Pricewatch en Kieskeurig op basis van verbruik.

Ik ga ervan uit dat LED TV's het zuinigst zijn, of is dat een foutieve aanname? We zijn er nog niet uit wat de exacte grootte moet worden, maar in ieder geval 37" of groter (kan ook per lifthal verschillen, omdat de situatie in elke lifthal anders is). Budget is max EUR 700,- per TV.

Alle input en suggesties zijn hartelijk welkom _/-\o_

webOS all the way!