• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb een nieuw moederbord gekocht (Asrock N68-S3 UCC, Geforce 7025 Chipset)
En nieuw geheugen bij een andere winkel (Kingston DDR3 4GB Dual Channel Kit (2x2GB))
Ik krijg geen beeld.

Met dezelfde processor (AMD Athlon X2 5600+) in mijn oude moederbord met mijn oude geheugen krijg ik wel beeld. Een Athlon X2 processor zou toch gewoon in een AM3 Socket moeten werken? (dat staat iig ook op de doos van dat Asrock moederbord)

Mijn conclusie is dat het nieuwe geheugen en/of het nieuwe geheugen stuk is. Omdat ik ook geen beeld krijg als ik 1 van de DIMM-etjes in 1 DIMM-slot doe (alle 4 mogelijke combinaties geprobeerd, 2x2), vermoed ik dat het moederbord het probleem is, en ik dit het beste terug kan sturen naar de winkel.
Ik heb geen ander DDR3 geheugen, of een ander moederbord waar DDR3 geheugen in past om dit te kunnen bevestigen.

De winkel waar ik dat Asrock moederbord heb gekocht vraagt 17,50 om ernaar te kijken als er geen defect wordt gevonden, en ik moet de verzendkosten dan ook zelf betalen.

Weet iemand een manier om er 100% zeker achter te komen dat het moederbord dood is?

Bij de Asrock website staat dat ze aanraden contact op te nemen met de dealer. Kun je niks direct naar Asrock terugsturen?

Specs

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:44
Maar voor die 17,50 Heb je wel een werkend moederbord. Je kunt ook investeren in ander geheugen maar als dat het niet is heb je meer kosten.

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:43
je AMD Athlon X2 5600+ heeft een AM2 voetje, en past dus niet op een AM3 bord. Als ik jou was zou ik even een passende processor pakken en allereerst wat meer kennis van zaken opdoen (AM2+ moederbord kan AM2+ en AM3 processoren huisvesten, een AM3 moederbord alleen maar AM3 processoren)

• Denny233
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-08-2025
Niemand in je vriendenkring die ook een moederbord heeft waar jouwn DDR3 geheugen in kan.
Als je dit kan testen weet je automatisch dat het je geheugen wel of niet kan zijn.

*edit,
Inderdaad las ik even overheen, maar de reactie boven mij heeft gelijk
AM2 processors kunnen niet op een am3 bord draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door Denny233 op 06-12-2010 12:56 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
K1pje schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:51:
je AMD Athlon X2 5600+ heeft een AM2 voetje, en past dus niet op een AM3 bord. Als ik jou was zou ik even een passende processor pakken en allereerst wat meer kennis van zaken opdoen (AM2+ moederbord kan AM2+ en AM3 processoren huisvesten, een AM3 moederbord alleen maar AM3 processoren)
Er zijn echter genoeg moederborden die AM2 processors supporten, ik heb alleen geen idee meer welke. Dit waren de moederborden die uitkwamen nadat AM3 net uit was. Deze konden ook bijvoorbeeld een Athlon X2 6000+ aan.

OnTopic: Als je de CPU support list had gelezen kwam je tot de conclusie dat jouw CPU niet werkt op dit moederbord. Als je het moederbord via het internet hebt gekocht kan je deze zonder redenen terug sturen en je geld ontvangen, anders zal je een nieuwe CPU moeten kopen.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ah shit, Athlon II X2 als Athlon X2 gelezen denk ik :/
Thanks voor de tip allemaal (en de handige link met het lijstje). Ik overleg wel even wat ik het beste kan doen.

Specs

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 20:24

1Kb

Heb je al geprobeerd om ddr2 te gebruiken ipv ddr3? Wat ik begreep uit de handleiding (heel vlug gelezen) is dat het am3 met ddr3 of am2 met ddr2 ondersteund ook nog eens afhankelijk van de plaats waar je het geheugen in stopt.

*edit
hmm, ik lees te snel.
Ik gebruik zelf een N68C-S. Vandaar mijn verwarring...

[ Voor 17% gewijzigd door 1Kb op 06-12-2010 14:40 ]

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
1Kb schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:37:
Heb je al geprobeerd om ddr2 te gebruiken ipv ddr3? Wat ik begreep uit de handleiding (heel vlug gelezen) is dat het am3 met ddr3 of am2 met ddr2 ondersteund ook nog eens afhankelijk van de plaats waar je het geheugen in stopt.

*edit
hmm, ik lees te snel.
Ik gebruik zelf een N68C-S. Vandaar mijn verwarring...
Ookal kon 'ie wel DDR2 of 3 geheugen erin prikken, zolang de processor niet werkt op het moederbord werkt niets :)

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-02 20:24

1Kb

Klopt. Mijn verwarring ontstond omdat ik een hybride versie heb waar zowel am3 als am2 in kan.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30

Phntm

Tlingelingeling

Nou, het beste wat je kunt doen is het voordeel van twijfel geven aan de winkel waar je je moederbord hebt aangeschaft en toch dat betalen, maar dat is alleen als je er zeker van bent. Anders ga je gewoon bij een vriend langs die een moederbord heeft waar je DDR3 erin kan?
Pagina: 1