Toon posts:

Andere processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 414 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal op deze wonderbaarlijk mooie middag,

Heb een vraagje , ik heb een laptop met de volgende specs die "CanYou Run It" mij liet zien:

RAM
Minimum: 2 GB
You Have: 3.1 GB
PASS

OS
Minimum: Windows® Vista / XP / 7
You Have: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition (build 7600), 32-bit
PASS

Video Card

Minimum: Shader 3.0 or better 256MB NVIDIA® GeForce® 8600GT / ATI Radeon® X1950Pro or better
You Have: ATI display adapter (0x9553)
PASS

Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 256 MB 1.8 GB
Hardware T&L Yes Yes
Pixel Shader version 3.0 4.0
Vertex Shader version 3.0 4.0

Free Disk Space
Minimum: 12 GB
You Have: 219.3 GB
PASS

CPU
Minimum: Intel® Core™2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 or better
You Have: AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile

- Is er een mogelijkheid om er een andere processor in te zetten zodat de kloksnelheid omhoog gaat??
- Is het zo dat als ik een andere processor plaats dat ik ook andere onderdelen moet vervangen ivm de kloksnelheid??

Dit alles heeft betrekking op het feit dat ik van Sinterklaas: CoD Black Ops heb gekregen Yes!!

Ik hoor graag van jullie hoe jullie dit zien!

Met vriendelijke groet uit Leeuwarden,

Vincent

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:29
Je kan het waarschijnlijk gewoon draaien. Zij het niet met de mooiste up to date graphics, maar het draait wel.
Verder heb je misschien Merk en model van je laptop? Dat zegt wat meer dan dit ;)

Computer says no

• Denny233
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-08-2025
Zo wat ik lees heb jij een laptop,
Daar is het wel mogelijk om een andere processor in te zetten maar niet aan te raden.
Dit is vrij duur en niet echt de moeite waard. Ik denk dat Black Ops wel loopt.
Zet het gewoon niet op het hoogste..
Laptop en overclocken is ook niet aan te raden en soms wil het helemaal niet ivm warmte etc.

Als je een laptop hebt zit je meestal vast aan de gekozen hardware wat erin zit, geheugen is nog wel is te vervangen.

Dus installeer het gewoon en proberen het te spelen op niet de hoogste settings, draait het niet is jouw laptop niet geschikt voor Black ops.

Verwijderd

Topicstarter
Merk Toshiba Satellite L500D-11J

Thanks for reac!

• FastFred
  • Laatst online: 21:48
Voor de luie tweakerts onder ons:

pricewatch: Toshiba Satellite L500D-11J

Black Ops zal hier prima op kunnen draaien, alleen niet echt op de hoogste settings, laptops zijn meestal ook niet gemaakt voor gamen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke nog 1 vraag:

Is er een mogelijkheid om het te vervangen door een andere processor of beschadigd dit andere onderdelen die in mn laptop zitten??
Ik zit er namelijk aan te denken om er misschien een Amd Phenom™ X3 8750 er in te leggen!!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 11:01

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:00:
Oke nog 1 vraag:

Is er een mogelijkheid om het te vervangen door een andere processor of beschadigd dit andere onderdelen die in mn laptop zitten??
Ik zit er namelijk aan te denken om er misschien een Amd Phenom™ X3 8750 er in te leggen!!
die X3 gaat er niet inpassen. Hij heeft een andere socket tov de Turion X2 Mobile. Het is vaak niet mogelijk of heel moeilijk om een CPU of andere onderdelen te vervangen van een laptop. oa omdat de onderdelen op elkaar en de ruimte zijn afgestemd.

edit:
Jou laptop heeft een S1 socket en de X3 een AM2+

[ Voor 4% gewijzigd door itsalwaysme op 06-12-2010 13:06 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Die zou je laptop grondig frituren.

Laptops zijn nogal specifiek in hun hardware. Niet alleen thermisch (de warmte) vanwege de kleine ruimte, maar ook vanwege de voeding: vaak zie je dat laptops met een mooi 65Watt blok geleverd worden en de accu kan ook niet altijd alles leveren.

Socket is ook iets: wat voor socket zit je CPU op? Die phenom wil toch zeker wel een AM2+ socketje hoor, de Phenom 1 lust nogal wat prik :D

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
Helaas heeft een laptop bijna altijd een andere socket dan moederborden voor in een Desktop, dus een desktopprocessor in een laptop kan niet. Jouw gekozen processor heeft een AM2+ socket (en is bovendien niet meer verkrijgbaar) en jouw laptop ongetwijveld een andere. Ook zou dit problemen opleveren met koeling.

EDIT: Ik ben een beetje te laat :(

[ Voor 7% gewijzigd door marcop23 op 06-12-2010 13:06 ]

• ItMeAedri
  • Laatst online: 16:16
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:00:
Oke nog 1 vraag:

Ik zou het echt niet aanraden om een andere processor in een laptop te zetten, meestal zit de processor van een laptop gesoldeerd. Als het voor een normale PC was, dan zou ik zeggen dat het wel goed te doen is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CPU's van een notebook kun je prima vervangen hoor, alleen moet je dus op zoek naar een vervanger die niet meer energie verstookt (vanwege stroomtoevoer, maar ook vanwege de warmte) en je moet een gelijk socket hebben. Je kunt niet zomaar alle CPU's erin duwen.

CPU's zitten lang niet altijd vastgesoldeerd, dus daar is het handig eerst even naar te kijken. Vaak zijn de upgrades vrij minimaal en loont het niet, maar het is zeker wel mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een idee:

IK KOOP GEWOON EEN NIEUWE LAPTOP MET GOED FUNCTIONERENDE EN KRACHTIGE CPU!!!

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:33:
Oke ik heb een idee:

IK KOOP GEWOON EEN NIEUWE LAPTOP MET GOED FUNCTIONERENDE EN KRACHTIGE CPU!!!

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Of een PC met specs om te kunnen gamen en hou je je laptop voor alle andere dingen :)

https://discord.com/invite/tweakers

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
... Goed plan!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 11:01

itsalwaysme

Graast voor DB

Is ook een idee, maar is wel een beetje zonde van de goed-werkende laptop. Daarbij kan je bij een nieuwe game weer het probleem krijgen dat de laptop het niet 100% aan kan, en je dus een nieuwe kopen.

Daarbij is een laptop niet echt gemaakt om te gamen, naar mijn idee. Dan kan je beter een desktop kopen.

ps. Je hoeft niet te schreeuwen hoor.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:03
Kan je er beter een pc bij kopen naast je laptop. Stuk meer performance voor dezelfde prijs.

• Denny233
  • Laatst online: 17-08-2025
Mocht je dat doen, niet bezuinigen natuurlijk op de GPU :P
Maar inderdaad als het zou kunnen bij jou thuis een PC is natuurlijk nog beter voor gamen.

[ Voor 41% gewijzigd door Denny233 op 06-12-2010 13:40 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT is het de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent. Hier heb je een of ander tooltje gedraaid en dan de output daarvan in je topicstart gedumpt. Voorzover wij kunnen lezen heb je zelf in het geheel niets gedaan om je vragen te beantwoorden. Begin daar eens mee - dit topic gaat wegens geen eigen inzet dicht.

Verder zijn er sinds CoD-BO uitkwam letterlijk tientallen topics geweest met deze strekking, zowel hier als in Complete Systemen & Laptops als in Spielerij. Het is niet de bedoeling dat we steeds het wiel opnieuw uitvinden. Graag aub de moeite nemen om andere topics over hetzelfde te zoeken voor je zelf een topic opent :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.