Toon posts:

2 monitoren 1 werkt op 1 pc niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay het probleem is dus dit.:

Ik heb 2 monitoren, 1 crt 19 inch, 1 30 inch tft.
Ik heb een hele lang tijd beide aangesloten gehad en geen problemen gehad. ( ze werkten beide)
Na een tijdje had ik de crt losgekoppeld omdat ik niet gamede meer (ik gebruikte de crt om te gamen).
Na een jaar tijd wou ik weer een beetje gamen en sloot ik de crt weer aan tijdens dat de computer runde en
mijn tft begon te knipperen en groen beeld te geven.
Dus ik herstartte met beide aangesloten en nu gaf die alleen crt beeld.
En sindsdien heeft de tft het nooit meer gedaan op deze pc.

Ik heb hem op beide ingangen geprobeerd werkt bij beide niet.
Ik heb de crt op beide ingangen geprobeerd en werkt maar op 1 ingang.
Ik heb de tft geprobeerd op een andere computer en het werkt.
Ik heb de computer open gemaakt om te kijken of de videokaart los zat of brandplekken vertoonden.
Ziet er uit als nieuw.

Ik zie geen problemen met de kabels aangezien de monitoren het doen op andere pc met dezelfde kabels.

Dus ja dan blijft de videokaart over right?
Maar is die echt kapot of kan ik nog iets doen?

Ik heb windows xp, de videokaart is een Club 3D HD4870 x2.

-edit-
als ik de crt in de 2de ingang stop (niet werkende)
hoor ik wel het windows deuntje dat ik iets aan sluit, maar krijg geen beeld)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2010 12:50 ]

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:12

Infinchible

Woef!

Het is dan ook NIET de bedoeling om een monitor (los) te koppelen terwijl de PC aanstaat. Je kan monitoren nou niet echt plug-and-play noemen.
Hoe heb je beide monitoren aangesloten? CRT met DVI->VGA en TFT met DVI alleen? Je zou zeggen dat 1 van de aansluitingen op de videokaart kapot was, maar dan is het raar dat de TFT het op allebei niet doet.

Volgende keer voordat je een monitor aansluit/loskoppeld in ieder geval gewoon EERST de PC uitzetten!

Edit:
AzzKickah schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:41:
[...]
Dat doe ik aaaaaltijd zo en ik heb er echt nog nooooooit problemen mee gehad.

Als ik nu op mijn draaiende PC een extra monitor aansluit en ik ga naar de beeldscherm-instellingen, klik je op Detect, bam ploep hoppa, klaar.
Ik zeg ook niet dat het altijd fout zal gaan, maar mij is altijd 'geleerd' om het beter zo te doen. Misschien had het voor johnee dan wel goed uitgepakt. 'Better safe than sorry.'

[ Voor 37% gewijzigd door Infinchible op 06-12-2010 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
de crt is vga maar de uitgangen van my videokaart zijn beide DVI dus ik heb zon plugje vga-> dvi.
TFT is gewoon via dvi idd.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:53

AzzKickah

06-CENSORED

Infinchible schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:27:
Het is dan ook NIET de bedoeling om een monitor (los) te koppelen terwijl de PC aanstaat. Je kan monitoren nou niet echt plug-and-play noemen.

Als ik nu op mijn draaiende PC een extra monitor aansluit en ik ga naar de beeldscherm-instellingen, klik je op Detect, bam ploep hoppa, klaar.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:41:
de crt is vga maar de uitgangen van my videokaart zijn beide DVI dus ik heb zon plugje vga-> dvi.
TFT is gewoon via dvi idd.
Maar hebben beide outputs wel de analoge signalen? Als dat niet het geval is dan is het logisch dat de CRT het niet doet op 1 van die 2.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
AzzKickah schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:41:
[...]

maar dat betekent niet dat het kan.
daar kunnen je spullen stuk van gaan, en hier mensen gaan lopen vertellen dat het geen probleem is is gewoon onverantwoordelijk :-(

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:46:
[...]

Maar hebben beide outputs wel de analoge signalen? Als dat niet het geval is dan is het logisch dat de CRT het niet doet op 1 van die 2.
Ik weet dat niet precies ik weet wel, dat toen ik int begin allebei werkende had, had ik de crt ingeplugd op de ingang waar die het nu niet doet.

• Infinchible

Infinchible

Woef!

Als je hem nu opnieuw opstart met de TFT op de 'goede' aansluiting (waarop de CRT het wel doet). Geeft hij dan nog steeds alleen groen beeld, dus niets geen POST?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon vreemd dat die crt het wel doet op ingang 1 en die tft niet terwijl die tft niet kapot is.
Kan dat iets met instellingen te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Infinchible schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:53:
Als je hem nu opnieuw opstart met de TFT op de 'goede' aansluiting (waarop de CRT het wel doet). Geeft hij dan nog steeds alleen groen beeld, dus niets geen POST?
Ik zal het nog eens proberen maar eerder gaf die dan gewoon helemaal niks aan alsof je de tft aanzet zonder dat je hem ergens in plugt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft je TFT niet meerdere inputs. Een beetje 30" heeft toch wel een 2e input lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:01:
Heeft je TFT niet meerdere inputs. Een beetje 30" heeft toch wel een 2e input lijkt me.
Ik heb op de "goede" ingang de tft aangesloten en daarna een 2e input op de monitor op de goede ingang en beide geven hetzelfde resultaat, ze doen gewoon of er geen computer is aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog 1 ding proberen als dat niet werkt kunnen we dan concluderen dat de videokaart kapot is?

Ik ga een andere tft aansluiten op de goeie ingang.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt nog meer dan genoeg dingen doen voordat je die conclusie trekt. Eerst en vooral software uitsluiten. Wat gebeurt er als je bijv een LiveCD draait, geeft het dan goed beeld of niet?

Oslik blyat! Oslik!

• Infinchible

Infinchible

Woef!

* Infinchible leest ondertitel, denkt: lees de draad voor je blaat ;)... (nofi!)

De TFT doet dus helemaal niets, geen bios of wat dan ook, alleen geen connectie. Live-cd zal dus niet veel helpen. Videokaart zal niet helemaal lekker zijn denk ik, want de 2e DVI-aansluiting werkt helemaal niet. (ook geen bios trouwens?).

TFT werkt bij andere pc maar niet bij deze.
1e aansluiting werkt met CRT, 2e niet.

Heeft de 30" TFT misschien een vga-aansluiting nog? Moet je anders deze eens proberen met een vga-dvi adapter. Maar inderdaad een andere TFT proberen is ook een goed idee!

• AzzKickah
  • Laatst online: 02:53

AzzKickah

06-CENSORED

iceheart schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:46:
[...]

maar dat betekent niet dat het kan.
daar kunnen je spullen stuk van gaan, en hier mensen gaan lopen vertellen dat het geen probleem is is gewoon onverantwoordelijk :-(
Spullen kunnen altijd stuk gaan. Daar heb je garantie voor.
En ik doe dat echt al jaaaaren zo. Zo lang ik me kan herinneren.

Dus als je mij vraagt of dat kan dan zeg ik 'ja, dat kan'.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Infinchible schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:18:
* Infinchible leest ondertitel, denkt: lees de draad voor je blaat ;)... (nofi!)

De TFT doet dus helemaal niets, geen bios of wat dan ook, alleen geen connectie. Live-cd zal dus niet veel helpen. Videokaart zal niet helemaal lekker zijn denk ik, want de 2e DVI-aansluiting werkt helemaal niet. (ook geen bios trouwens?).

TFT werkt bij andere pc maar niet bij deze.
1e aansluiting werkt met CRT, 2e niet.

Heeft de 30" TFT misschien een vga-aansluiting nog? Moet je anders deze eens proberen met een vga-dvi adapter. Maar inderdaad een andere TFT proberen is ook een goed idee!
Afhankelijk van je kaart kan het goed zijn dat je geen BIOS POST schermen krijgt op de secundaire uitgang, en daarnaast zou de TFT het volgens zijn beschrijving helemaal niet doet ongeacht uitgang, terwijl het wel op andere PCs werkt.

Het zou kunnen dat hij de boel om zeep geholpen heeft door schermen in- en uit te pluggen terwijl de PC aanstaat, maar het zou - gezien de warrige omschrijving - prima kunnen dat het gewoon drivertechnisch helemaal om zeep is. Daarnaast heb je in totaal vier combo's met die twee DVI-I uitgangen, namelijk analoog 1, digitaal 1, analoog 2 en digitaal 2. johnee heeft voorzover ik kan lezen niet al die opties expliciet geprobeerd met beide monitoren. Het enige wat ik zie is dat een van de twee analoge uitgangen het niet lijkt te doen met z'n CRT, en dat hij op geen van beide digitale uitgangen beeld krijgt met de TFT, terwijl dat scherm het wel elders doet.

Laat ik het anders formuleren: hoe waarschijnlijk ik het ook acht dat een poort hardwarematig defect is, het is een stuk goedkoper om een LiveCD te draaien om eea uit te sluiten dan een nieuwe kaart te kopen en dan te ontdekken dat het gewoon in software brak was.

[ Voor 23% gewijzigd door dion_b op 06-12-2010 16:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1