Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik wil graag in InDesign (CS5) een fotoboek maken, aangezien de software veel minder beperkt is dan de software die door het afdrukkende bedrijf geboden wordt. Nu ben ik zelf nog niet erg thuis in InDesign, maar kan via slim.nl wel goedkoop aan een licentie komen. Ik zou daarom graag een boek kopen over InDesign, maar ik weet niet welke. Er is veel keus, maar ik kan vanuit de enkele pagina's die ik per boek op Internet zie, geen keuze maken. Ik zal later vandaag nog even kijken wat er bij de lokale boekhandel ligt. Maar voor nu is mijn vraag: Kennen jullie een boek die mij wat op weg kan helpen? Fotoboek maken + beginner.
Bij voorkeur Nederlands (Nederlandse versie van CS5), maar Engels is ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348774

Als je enkel een fotoboek wil maken, dan ben je misschien beter geholpen met (gratis) videotutorials over fotoboeken maken. Een boek behandelt waarschijnlijk heel wat onderwerpen waar je in dit geval niets mee bent.

bv: http://layersmagazine.com...ok-in-adobe-indesign.html

Luister wel niet naar .jpg-exporteren als je fotoboekdrukker ook met .pdf-bestanden aan de slag kan.
Misschien kan je ook gewoon de trial-versie downloaden ipv software te kopen voor één fotoboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Anoniem: 348774 schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:31:
Als je enkel een fotoboek wil maken, dan ben je misschien beter geholpen met (gratis) videotutorials over fotoboeken maken. Een boek behandelt waarschijnlijk heel wat onderwerpen waar je in dit geval niets mee bent.

bv: http://layersmagazine.com...ok-in-adobe-indesign.html

Luister wel niet naar .jpg-exporteren als je fotoboekdrukker ook met .pdf-bestanden aan de slag kan.
Misschien kan je ook gewoon de trial-versie downloaden ipv software te kopen voor één fotoboek.
Bedankt voor de link. Ik zal zeker kijken naar de video tutorial, maar ik hou ook erg van boeken :) Dus ik blijf zoeken.

De software kopen is niet zo'n grote stap, Slechts 37 euro, Photoshop, Illustrator en InDesign o.a. Waarschijnlijk wil ik nog wel meer fotoboeken maken.

Edit:
Ik heb de tutorial bekeken. Heel nuttig: master pages, proportional plaatsen. Hij maakte in een handomdraai een fotoalbum. De kunst is volgens mij dus om een leuk setje master pages te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door KopjeThee op 06-12-2010 13:31 ]