[win7] Geen toegang tot HD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan84
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07 21:15
Hoi,

Ik gebruik windows 7 64bit ENGELS

Ik was bezig met de toegang tot mijn bestanden te beperken voor andere gebruikers.
Ik ging als volgt te werk: Rechter muisklik op een harde schijf, properties, security en toen op de gebruiker die ik wilde aanpassen. Daarna op Edit en heb ik alles uitgevinkt zodat hij niet in die harde schijf kon. Blijkt dat wanneer je op edit klikt hij weer naar boven verspringt naar: "Authenticated Users". Nu kan ik dus met geen 1 gebruiker meer in die harde schijf.
Het security tab is verdwenen en ik kan de rechten niet aanpassen.

Heb het met "take ownership tweak" geprobeerd maar dit werkt alleen op bestanden.
Weten jullie een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

misschien gewoon een nieuw admin account aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw account aanmaken? of heb je jezelf als admin verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Indien dit op je C: schijf is... image maken van je disk op een extern medium (USB HDD) en een reinstall.
Dit ga je dan echt niet meer met het handje recht krijgen.

Zoiets noemen ze nu een self-induced Denial Of Service .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan84
  • Laatst online: 30-07 21:15
Nee het is de D: Schijf. Waar mijn data op staat.
Alle "Authenticated Users" hebben geen rechten meer. Dus als ik een nieuw account aanmaak worden automatisch zijn rechten ook ontnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zolang het niet je OS disk is kun je die altijd nog met het SYSTEM account benaderen.

Met een WinPE of BartPE CD zul je waarschijnlijk wel de bestanden kunnen benaderen, en aangezien het een datadisk is kun je die ook dan aanpassen naar Everyone Full Control.
Daarna kan je de gevolgen op je gemak terugdraaien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1