Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst enkele technische gegevens :
Router 1:Linksys WAG160N
Router 2:USRobotics Wireless Router USR5463
Draadloze netwerk printer:Canon PIXMA MG5250
Internetprovider:Dommel Netconnect ADSL2+
2 Laptop's en 1 Vaste PC

De opstelling is dus Router 1( Linksys WAG160N)via poort 1 naar de WAN naar Router 2(USRobotics Wireless Router USR5463)

Het probleem is echter af en toe valt het draadloos internet uit op de 2 laptop's deze worden dan niet meer geidentificeert door het netwerk waar zou dit aan kunnen liggen ? Ik heb echt geen idee wat het probleem is.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij de AP's staan aan ? Zo ja, gelijke SSID's ? Zo ja, welke kanalen enz.. ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er is een verschil tussen geen internet en geen netwerkidentificatie. Maar sowieso is de setup die jij draait niet ideaal. Configureer die USRobotics router eens als AP/switch (check even deze howto: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 21:47
maxavl, Welkom op Tweakers.

Je vraag roept meer vragen op, maar zo komen we wel verder.
  1. Heb je in de eventlogs van de clients gekeken? Of eventueel log van de router?
  2. Vallen beide laptops altijd tegelijk uit?
  3. Wat doe je om de boel weer in de lucht te krijgen? Wat heb je geprobeerd maar werkt niet?
  4. Kun je iets aanwijzen wat het wegvallen van je draadloos netwerk triggert? Bijv. veel dataverkeer of als je magnetron aan gaat?
  5. Als draadloos netwerk wegvalt, kun je dan nog wel bedraad contact maken met de router(s)? Zo ja, kun je misschien je topic hernoemen naar "draadloos netwerk valt soms uit".
HTH,
Arthur

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:54:
Er is een verschil tussen geen internet en geen netwerkidentificatie. Maar sowieso is de setup die jij draait niet ideaal. Configureer die USRobotics router eens als AP/switch (check even deze howto: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point).
Bij deze HOWTO gaat men uit van dat de AP voornamelijk gebruikt word als WLAN (bij mij zou dit dus de USRobotics zijn).Echter wil ik de linksys gebruiken omdat deze een ingebouwde ADSL2+ modem/N-technologie heeft en hij centraal opgesteld staat in het huis,de USRobotics staat dus op mijn kamer(via het bedrade netwerk in huis en word dus enkel op mijn kamer gebruikt).Kan ik dan gewoon deze HOWTO volgen ?

Trouwens als de USRobotics niet aangesloten is heeft hij dit probleem ook nog dus denk niet dat het daaraan ligt maar ga deze toch op de correcte manier instellen zodat het makkelijker is fouten op te sporen.

Ik heb geprobeerd deze HOWTO te volgen echter bij deze stap loopt het mis
6.Je past het standaard-ip van de Wireless router aan zodat deze niet in conflict komt met de MODEM/ROUTER/SWITCH, deze moet wel nog in dezelfde range liggen als het IP van de MODEM/ROUTER/SWITCH.
Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres. Houd bij het instellen van een IP-adres ook rekening met andere apparaten die je een statisch adres hebt gegeven.
Deze adressen kan je ook niet gebruiken want elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen.
Ik schakel dus voor de USRobotics de DHPC Server uit en geef de router het volgende IP adres 192.168.1.200

Mijn Linksys heeft dus het IP-adres 192.168.1.1 en de range gaat van 192.168.1.100 naar 192.168.1.150

Als ik na deze stap de router probeer te bereiken lukt dit niet meer.

De uiteindelijke bedoeling van dit netwerk is dus dat ik 2 verschillende SSID's heb maar dat ik wel vanaf elke SSID de draadloze printer en alle computers kan bereiken.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:49:
Bij de AP's staan aan ? Zo ja, gelijke SSID's ? Zo ja, welke kanalen enz.. ?
Alletwee de AP's staan ingeschakeld
SSID van USRobotics is MaximKamer
SSID van Linksys is Vanleuven
Kanaal van de USRobotics is 13
Kanaal van de Linksys is 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
avdongen schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:55:
  1. Heb je in de eventlogs van de clients gekeken? Of eventueel log van de router?
  2. Vallen beide laptops altijd tegelijk uit?
  3. Wat doe je om de boel weer in de lucht te krijgen? Wat heb je geprobeerd maar werkt niet?
  4. Kun je iets aanwijzen wat het wegvallen van je draadloos netwerk triggert? Bijv. veel dataverkeer of als je magnetron aan gaat?
  5. Als draadloos netwerk wegvalt, kun je dan nog wel bedraad contact maken met de router(s)? Zo ja, kun je misschien je topic hernoemen naar "draadloos netwerk valt soms uit".
1.Ik heb nog niet in de eventlogs van de clients gekeken hoe doe je dit ? Ook de log van de router heb ik nog niet nagekeken aangezien ik niet weet hoe dit moet.

2.Ja het internet valt voor beide laptops samen uit.

3.Om het terug werkende te krijgen reboot ik de router (De Linksys wel te verstaan)

4.Nee het gebeurt heel willekeurig(vanavond heb ik er bv. nog geen last van gehad maar andere dagen kan het meerdere keren zijn.

5.Als mijn Linksys het contact met de laptop's verbreekt is het nog mogelijk via de USRobotics verder te surfen op het internet (die dus bedraad aan de Linksys hangt aangezien de Linksys voor internet zorgt).Dus ik vermoed dat dit nog wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:44:
Ik schakel dus voor de USRobotics de DHPC Server uit en geef de router het volgende IP adres 192.168.1.200. Mijn Linksys heeft dus het IP-adres 192.168.1.1 en de range gaat van 192.168.1.100 naar 192.168.1.150. Als ik na deze stap de router probeer te bereiken lukt dit niet meer.
En je hebt de UTP-kabel die van de Linksys komt ook in een LAN-poort op de USRobotics gestoken? Ik vermoed dat je die nu in de WAN-poort hebt zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 09-12-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:11:
[...]

En je hebt de UTP-kabel die van de Linksys komt ook in een LAN-poort op de USRobotics gestoken? Ik vermoed dat je die nu in de WAN-poort hebt zitten.
Zit in LAN-poort 1 van de USRobotics.Met deze instellingen is de USRobotics draadloos niet meer te bereiken en bedraad heeft gij verbindingsproblemen (geen internet,geen gateway adres en niet te bereiken op het adres 192.168.1.200)

Edit:Ok dit is nu opgelost.De USRobotics staat dus ingesteld als AP met een aparte SSID en op een ander kanaal.Echter is het probleem met de Linksys niet opgelost.Dus op de laptops valt de netwerkidentificatie weg.Kan hierna ook niet meer verbinden of ik moet de router rebooten.

Trouwens op alle PC's staat een verschillend OS hoe kan ik ervoor zorgen dat deze toch allemaal in 1 netwerk staan ? Ik heb een Windows XP Prof. op de USRobotics hangen en de 2 Laptop's zijn Windows Vista en Windows 7.

Ongeveer een uurtje nadat het de netwerkidentificatie van de Linksys uitvalt valt het internet op de USRobotics ook uit (deze is bedraad aangesloten).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiele kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is nog steeds niet opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heb je de laatste firmware op zowel de Linksys als de USR, en gebruik je de laatste drivers voor je netwerkkaarten? Wat gebeurd er als je (nadat het internet is weggevallen) een vast IP-adres instelt? Gebruik je BitTorrent/enig ander P2P spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kanaal al gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok om het probleem wat "eenvoudiger" op te sporen heb ik de USRobotics van de Linksys ontkoppelt,ik heb echter nog steeds hetzelfde probleem,kanaal al proberen te veranderen oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een splitter aangesloten tussen de router en het aansluitpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:54:
Is er een splitter aangesloten tussen de router en het aansluitpunt?
Ja :) Overall is een splitter aanwezig.

Ik heb echter nog steeds problemen hiermee :) Heb besloten de US robotics weg te doen.Nu heb ik een vraag wat kan ik best kopen als we dus deze setup draaien :

-Telefoonlijn=>Splitter =>Linksys WAG160N=>Bedraad naar enkele vaste punten(waaronder ook naar mijn kamer)

Er worden geen bedrade punten gebruikt buiten op mijn kamer.

Ik wil hierop op de aansluiting een draadloze switch? hangen zodat ik mijn boxee box,xbox 360,home cinema bedraad aangesloten kunnen worden en mijn laptop in heel mijn kamer draadloos met deze toestellen kan communiceren.Apart van het netwerk dat door heel het huis loopt zegmaar :) Enkel internet zou moeten doorgegeven worden maar voor de rest wil ik een volledig apart netwerk van mijn kamer.Kan ik dan best voor een switch gaan en zoja welke ?

Het probleem met de Linksys WAG160N is overigens nog steeds niet opgelost mocht iemand daar nog een oplossing voor denken te weten wil ik deze gerust nog uitproberen ;)
Pagina: 1