• bodamn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-01 14:05
hallo,

ik zou graag wat meer willen weten over hoe ´´goed''/snel deze processor is.
En over wat mooie standen zijn voor het overclocken (koeling is skythe mugen2 en ik heb 6gb ddr2. (kingston) en een asus M3A78-pro) met standen bedoel ik voltage fsb en multiplier.

Je zou me hier erg mee helpen, want hij begint langzaam te worden en ik hoop met overclocken op 3,5 ghz uit te kunnen komen, maar ik heb nog nooit echt overgeclocked, wel over gelezen, maar meer niet.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bodamn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Overclocken is altijd een kwestie van proberen en kijken hoever je kunt komen. Niemand kan je precies vertellen wat jouw exemplaar precies kan.

En voor wat betreft snelheid is het een kwestie van benchmarks naast elkaar leggen in verschillende applicaties.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-02 13:19
Terw_Dan heeft gelijk, zoiezo zijn de Phenom 8750 (en de hele Phenom I series) geen zware overklokkers.

Maar je kunt het gewoon gaan proberen, zet je FSB in het begin met stapjes van 5 Mhz omhoog. Je geheugen moet je goed in de gaten houden (ik weet niet of je DDR2 533/667/800 of 1066 hebt). Zorg er bij je geheugen altijd voor dat deze niet harder gaat lopen als zijn eigen snelheid.

Succes

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor hoe "Goed/snel" een CPU is zijn benchmarks uitgevonden. Amd Phenom 8750 in Google gooien levert gelijk op de eerste hits reviews met benchmarks op. Je komt er dan ook gelijk achter dat de naam van deze CPU anders is, als je de juiste naam gebruikt vind je nog meer.

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voordat je een topic opent. Dat is hier voorzover wij kunnen lezen overduidelijk niet het geval. Graag dat alsnog doen. Als je er niet uitkomt mag je rustig een topic openen, maar geef dan duidelijk aan waar en hoe je zocht (zoektermen), wat je vond (links!) en wat dan exact onduidelijk is.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.