OEM-versie Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-03 13:21
Hi,

Ik heb een pc met daarop Windows Vista én daarnaast een Apple iMac. Voor de Apple heb ik bij de Apple reseller een oem-pakket gekocht met daarin een versie van Parallels Desktop (om Windows op de Apple te laten draaien) en Windows 7.
Deze combinatie gebruik ik nu niet meer op de Apple computer en heb ik verwijderd. Gaf teveel gedonder.

Nu wil ik die Windows 7 oem-versie installeren op mjn Windows pc als vervanger van Vista, Kan dit ? Of mocht dit maar 1 keer....

Greetz
Joyce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09
Soms kan een code maar 1x gebruikt worden maar in de meeste gevallen 5x.
Dus dat moet gewoon kunnen.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377886

Een OEM licentie is de goedkoopste licentie die je kan kopen, nadeel hiervan is dat deze niet persoons maar computer gebonden is. Dus indien qua hardware niks is veranderd aan je computer kan je de OEM licentie gewoon legaal gebruiken.

Indien je activeringsproblemen krijg kan je het beste naar Microsoft bellen ( telefoonnummer staat vermeld in het activeringsscherm van Windows )

Ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
computergebonden ? ik zei in mijn vraag dus al dat ik hem van de Apple af heb gehaald en op de Windows wil installeren - dat kan dan dus niet ??? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Er is een verschil tussen kunnen en mogen.

Het is een OEM versie die je op je Mac heb geïnstalleerd dus hoort de licentie bij je Mac.

Je kan hem echter wel op een pc installeren. Waarschijnlijk zelfs geheel zonder problemen.
Mochten er toch problemen ontstaan volstaat een telefoontje naar microsoft waarschijnlijk om je probleem te verhelpen.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
Als hij het zo uitlegt over de telefoon, dan zullen ze de licentie toch niet resetten ;) Ze doen al moeilijk wanneer je een cpu of moederbord hebt vervangen (wat waarschijnlijk smoes nummer 1 is).

[ Voor 3% gewijzigd door _H_G_ op 06-12-2010 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:33
_H_G_ schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:33:
Als hij het zo uitlegt over de telefoon, dan zullen ze de licentie toch niet resetten ;) Ze doen al moeilijk wanneer je een cpu of moederbord hebt vervangen (wat waarschijnlijk smoes nummer 1 is).
Mijn reden is altijd herinstallatie wegens virus heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

echt waar? :? Ik heb al wel een paar keer @ werk moeten bellen maar ze vragen zelfs nooit een reden? Maar dat is wel de tijd van xp nog geweest :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Ze doen echt nooit moeilijk mits je licentie maar op 1 pc staat. Gewoon netjes de vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
pennywiser schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:43:
Ze doen echt nooit moeilijk mits je licentie maar op 1 pc staat. Gewoon netjes de vragen beantwoorden.
Bij jouw misschien niet, bij mij wel. Al gaat het merendeels wel zonder problemen.

Ik waarschuw TS alleen: het mag officieel niet, ook niet als je het netjes uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

eeyore98 schreef op maandag 06 december 2010 @ 07:54:
computergebonden ? ik zei in mijn vraag dus al dat ik hem van de Apple af heb gehaald en op de Windows wil installeren - dat kan dan dus niet ??? :|
Als je Microsoft belt kun je hem zeker activeren (maar misschien is dat niet eens nodig want je mag een keer in de x-tijd je hardware veranderen dacht ik, zo was dat in ieder geval toen ze die beveiliging introduceerden in XP). En anders zeg je dat je computer kapot ging en vervangen is door een vergelijkbaar exemplaar in de garantie ofzo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
als het niet werkt via de normale activatie methode en je moet uitwijken naar de telefonische methode.
Krijg je nu volgens mij een computer aan te lijn. Moet je een 20 cijferige code intoetsen en dan krijg je een key terug die je dan weer moet invoeren op je machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
thanks allemaal voor de reacties en sorry voor mijn late reactie - 2 dagen te bed door de R van veRRRkoudheid in de maand :z

maar als ik het zo lees is de gok wel te wagen en ga ik dat binnenkort dus gewon proberen _/-\o_
Pagina: 1