Custom PHP.ini bestand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zie even door het bos de bomen niet meer dus kom ik hier even aankloppen.
Ik wil een custom php.ini bestand aanmaken om zo het pad naar browscap.ini aan te passen er rekening mee houdende dat dit script zal gedraaid worden op servers waar ik geen toegang heb tot de main php.ini en dat je de browscap directive niet kan veranderen in htaccess.

Nu ben ik redelijk onervaren in PHP en begrijp ik geen snars van de resultaten die ik vind op google voor het aanmaken van een custom php.ini en deze dan ook effectief te laten ingelezen worden.

Ik heb al geprobeerd om een php.ini in mijn rootfolder en/of in het folder van het gelezen script te plaatsen, beide werkten niet, ik dacht nochtans dat de server eerst gaat zoeken in het folder van het uitgelezen script, daarna in het rootfolder, en daarna in de php map achter het php.ini bestand?!

Belangrijke opmerking is dat dit alles ook secure moet zijn, het plaatsen van een php.ini in je rootfolder lijkt me niet zo veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat gaat je niet lukken op shared hosting vanwege de beveiliging.

Hosters staan dat simpelweg niet toe. Zo wel, dan tik je gewoon "shared hosting custom php.ini" in Google in en vind je dit op de eerste hit:
Deploying a Custom PHP.ini File

First off, you need to create a .htaccess file; you might already have one within your hosting environment, if so you can easily edit. In either case, you will need to add the following line to the .htaccess to enable Apache to find the custom php.ini file:

SetEnv PHPRC /path/to/custom/php.ini
Als dat niet werkt kun je het schudden.

[ Voor 82% gewijzigd door CodeCaster op 05-12-2010 19:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

php_info(INFO_GENERAL) geeft je onder meer de locatie van je php.ini bestand.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:17:
Dat gaat je niet lukken op shared hosting vanwege de beveiliging.

Hosters staan dat simpelweg niet toe. Zo wel, dan tik je gewoon "shared hosting custom php.ini" in Google in en vind je dit op de eerste hit:

[...]

Als dat niet werkt kun je het schudden.
Dat je de php.ini niet kan veranderen bij shared hosting weet ik, dat is net de reden waarom ik met een custom php.ini wil werken ... wordt de openingspost dezer dagen eigenlijk nog gelezen voor men een reply plaatst?

Anyway ..

Als ik je voorgestelde oplossing lokaal probeer dan werkt die niet, zoals ik al zei, ik heb ook al een googlesearch (en deze bracht mij dat resultaat ook) gedaan en wat ik daar vond leek niet te werken.

Ik zet dit in mijn htacces bestand:

SetEnv PHPRC /localhost/sandbox/WEBSITE/settings/php.ini

Het php.ini bestand is hierbij uiteraard geplaatst in D:\Xampp\xampplite\htdocs\sandbox\WEBSITE\settings
Het htaccess bestand is geplaatst in D:\Xampp\xampplite\htdocs\sandbox\WEBSITE

Maar nog steeds wordt de default php.ini geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:21:
[...]

Dat je de php.ini niet kan veranderen bij shared hosting weet ik, dat is net de reden waarom ik met een custom php.ini wil werken ... wordt de openingspost dezer dagen eigenlijk nog gelezen voor men een reply plaatst?
Wordt de reply nog wel eens gelezen voordat men er vol op inhakt?

Je kunt op shared hosting waarschijnlijk geen custom php.ini aanmaken omdat dit potentiële beveiligingslekken met zich meebrengt. Wat als jij een module laadt die de hoster heeft uitgeschakeld omdat er een bekend lek in zit wat nog niet is gepatcht, om maar wat te noemen?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...