Laptop laten vallen, HDD kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 09:45
Ik heb net in mijn onhandigheid mijn laptop (MSI CX620) die aanstond van mijn bureau getrokken en deze viel toen op de grond. Hij viel op de grond en op de een of andere manier is hij (gelukkig denk ik) met de klep dicht gevallen.

Toen ik hem aandeed zag ik gewoon nog beeld, dus geen beschadigingen aan het beeld. Het beeld was echter wel bevroren en toen ik de laptop uitdeed en weer aan kreeg ik gewoon het MSI logo te zien, maar vervolgens krijg ik alleen een zwart scherm.

Ik kan wel in het bootmenu komen en daar ziet hij de harde schijf ook wel. Als ik dat zwarte scherm krijg en ik luister naar de HDD, dan hoor ik wel een soort gezoem met een geluid dat klinkt alsof hij hapert. Dit doet mij vermoeden dat de HDD inderdaad kapot is.

Nou is het zo dat de laptop krap 4 maanden oud is en ik 'em liever niet nu al openmaak (vanwege de warranty-seal). Hoe kan ik ontdekken of het alleen de HDD is die kapot is of dat er meer aan de hand is? En raden jullie aan om de HDD eventueel zelf te vervangen of zal ik ermee naar de winkel gaan?

Alvast enorm bedankt.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Je kunt altijd proberen ergens een HDD te lenen, maar ik heb zo het gevoel dat er hier meer aan de hand is. Kun je nog wel in je BIOS komen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Garantie hoef je je geen zorgen over te maken, die heb je toch niet meer als je hem van een tafel laat pleuren ;) Voordat ie viel deed ie het schijnbaar nog gewoon dus alles wat kapot is, is hoe vervelend ook, door je eigen schuld gebeurd. Daar gaat een winkel niet voor opdraaien.
Je kan die harde schijf er uit halen en op een desktop pc aansluiten als je die hebt staan, als je daarmee wel gewoon bij de schijf kan is dat het niet. Maar de kans is wel groot dat het je HDD is,.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 05-12-2010 17:37 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zo'n val Geeft toch al beschadingen die echt niet meer onder garantie vallen hoor, zegel of niet.

Booten vanaf cd/usb geeft je de mogelijkheid diagnotische software te draaien, als je zover komt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je HDD moet je gewoon eruit kunnen halen zonder de garantie te verliezen lijkt me. Als hij hapert en het ding lijkt te bevriezen is de kans groot dat de HDD dood is.
Zo'n ding zelf vervangen kan nooit heel moeilijk zijn, kwestie van erin drukken en klaar.

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 09:45
Daar hebben jullie inderdaad gelijk in over die garantie, verwachtte ik ook niet maar voor de zekerheid...

Ik kan wel gewoon in de BIOS komen en ik vond nog een Gparted cd en ik ben nu even daarvan aan het booten, puur om te kijken of hij het doet en die pakt hij gewoon. Die is nu aan het laden en ik ga de laptop zometeen even open maken dan.

Bedankt voor de tips tot zover in ieder geval.

EDIT: Ik heb hem open gemaakt, harde schijf vervangen is bij zo'n laptop inderdaad een peulenschil. Ik ga van de week een nieuwe harde schijf bestellen. Bedankt voor jullie help nog.

[ Voor 18% gewijzigd door Wouterkaas op 05-12-2010 21:00 ]

Pagina: 1