Beeld vanaf laptop mist randen op TV

Pagina: 1
Acties:

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
Ik heb een Dell XPS M1530 Laptop (GeForce 8400M GS) en een Philpis 32PFL7572D (HD-Ready) met een HDMI met elkaar verbonden. Volgens de specificaties van Philips is de resolutie van de TV 1366 x 768p, dit heb ik ook aangegeven bij de instellingen voor het exterene scherm. Het probleem is dat ik prima beeld krijg alleen mis ik langs de randen ongeveer 1cm beeld wat ik wel zou moeten hebben. Het lijkt dus net of TV een stuk van de randen af haalt.
Zelf ben ik niet echt heel bekende met scherm resoluties en de mogejkheden daarvan dus weet niet echt waar ik de oplossing moet zoeken. Ik heb gekeken of ik het beeldformaat met de afstandbediening kan aanpassen maar ik heb alleen de opties "automatisch formaat" en "breedbeeld", beiden geven hetzelfde effect. Op deze laptop gebruik ik Ubuntu 10.10.

Hieronder de beeld specificaties van de Philpis 32PFL7572D:
  • Aspect ratio: 16:9
  • Brightness: 500 cd/m2
  • Dynamic screen contrast: 7500:1
  • Response time (typical): 8 ms
  • Viewing angle: 176o (H) / 176o (V)
  • Diagonal screen size: 32 inch / 80 cm
  • Display screen type: LCD WXGA Active Matrix TFT
  • Panel resolution: 1366 x 768p
  • Picture enhancement: Pixel Plus 2 HD, Digital Natural Motion, Dynamic contrast enhancement, 3/2 - 2/2 motion pull down, 3D Combfilter, Active Control + Light sensor, Active Control, Jagged Line Suppression, ], Widescreen Plus
  • Screen enhancement: Anti-Reflection coated screen
Kan iemand zeggen in welke richting ik de oplossing kan zoeken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk moet je op je TV overscan eens uit zetten.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja overscan, of als de tv een speciale pc modus heeft kan je die ook activeren.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:04

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Dat is overscan bij Nivdia control center moet een tool zijn om je TV in te stellen.. op de juiste resolutie..

Si vis pacem, para bellum

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ergens in je nVidia control panel kijken en overscan oid aanzetten. Zoek even de juiste term, die vind je vast wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
Bedankt, ik kan het momenteel niet testen maar dit is wat ik zocht.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou eerst op de tv kijken, het control panel van Nvidia voert alleen een compensatie uit. Dit wil zeggen dat je effectief minder pixels krijgt
Pagina: 1