Samsung P2470 +Xbox 360 Slechte klwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 13:47
Hallo mede tweakers ik had voordat ik deze tv kreeg de xbox 360 Beneden op mijn ouders tv aangesloten.
(Level: 32 inch HD ready max 720p ) Helemaal goed en mooi.

Nu heb ik dus zelf een Samsung P2470 HDTV Full HD aangeschaft.
En zet ik de Xbox op 1080p en lijkt het of de Xbox een resolutie te laag staat?
De letters zijn blokkerig.
Maar onder het gamen heb ik er geen last van maar ik irriteer me er aan.
De xbox 360 zit via de hdmi aansluiting aangesloten.

Help!
_/-\o_

Ps ik weet niet zeker of dit nou de goede categorie is.

[ Voor 8% gewijzigd door sjepper op 05-12-2010 17:06 ]

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:45
Heb even gekeken volgens mij js je samsung een 50Hz beelscherm.
Degene die van je ouders was zal dan wel een 100Hz zijn geweest.
Op HD zie je daar weinig verschil in, maar als je ze een met de composiet aansluit(Rood/Wit/Geel)
Dan zie je het verschil wel goed.

De Hertz betekend hoe snel een TV zijn beelden ververst. Hoe meer Hertz. Hoe beter dus.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

ZicoDon schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:20:
Heb even gekeken volgens mij js je samsung een 50Hz beelscherm.
Degene die van je ouders was zal dan wel een 100Hz zijn geweest.
Op HD zie je daar weinig verschil in, maar als je ze een met de composiet aansluit(Rood/Wit/Geel)
Dan zie je het verschil wel goed.

De Hertz betekend hoe snel een TV zijn beelden ververst. Hoe meer Hertz. Hoe beter dus.
Over het algemeen geven 50Hz schermen een scherper beeld dan 100Hz schermen (motion interpolation), al helemaal tijdens gamen. (Bovendien zet elke gamer 100Hz uit tijdens het gamen ivm input lag, maar dat terzijde.) Als het gaat om (echte) televisies is het idee van beeldverversingsfrequentie heel anders; die 100Hz staat voor de interne verwerkingssnelheid, niet voor de refresh rate zoals bij pc schermen. Bovendien zegt hij dat het onscherpere beeld met HDMI is aangesloten. Het lijkt mij dus dat je hem niet helpt met je opmerking.

@ Sjepper:
Ik denk dat je tv gewoon een computerscherm met een tv-tuner er in is. Dat betekent dat je waarschijnlijk een TN-paneel hebt. Deze hebben een fantstische scherpte en response tijd (maar een brakke inkijkhoek en kleurechtheid) met als resultaat dat het naar 1080P "geupscalede" (ja, de xbox rendert in 720P en schaalt dan naar 1080P) beeld er lelijk uit ziet. Al helemaal van dichtbij. Ik denk dat je hier gewoon aan moet wennen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:33

D4NG3R

kiwi

:)

1 topic is genoeg ;) En de onderstaande staat in een beter passende catogorie.
Samsung P2470 + Xbox 360 Probleem

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 06-12-2010 10:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken