Hallo allemaal. Ik heb een probleem met mijn audio driver. Kort gezegd, als ik mijn computer opstart heeft hij geen default device en heb ik dus geen geluid, hij onthoud het gewoon niet. Ik kan het wel leuk aanvinken maar om dat nou elke keer te doen als m'n pc aangaat heb ik niet zo veel zin in.
Ik weet niet precies welke info allemaal handig is, ik zal mijn best doen.
Gebruikte hardware:
mobo: Asus P7P55-M
video: Club3D HD5850 Overclocked Edition (dit regelt toch ook geluid via HDMI kabel?)
speakers: Creative Inspire T3130
Ik zit op windows 7 64bits. Ik heb de laatste audio driver geinstalleerd van de asus site.
Hier wat screenies van mijn driver.

Dit is de default device die aan moet staan wil mijn geluid werken.

Simpel overzicht, als ik mijn computer opstart is alleen maar de Microphone aangevinkt als Default Device, niet de speaker.

Dit is de map met alle bestanden van de driver, er zijn nog 2 andere mappen maar die bevatten alleen setups. Misschien dat er bij 1 van die .ini bestanden iets veranderd kan worden? ik heb daar geen verstand van
Ik kan me voorstellen dat er niet genoeg informatie is, maar ik weet ook niet goed waar ik het verder zoeken moet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, misschien dat er ergens een bestandje is waar ik iets kan aanpassen zodat die default device altijd aanstaat?
Als er iets mist hoor ik het graag
-questarey
edit: screenshot map toegevoegd
Ik weet niet precies welke info allemaal handig is, ik zal mijn best doen.
Gebruikte hardware:
mobo: Asus P7P55-M
video: Club3D HD5850 Overclocked Edition (dit regelt toch ook geluid via HDMI kabel?)
speakers: Creative Inspire T3130
Ik zit op windows 7 64bits. Ik heb de laatste audio driver geinstalleerd van de asus site.
Hier wat screenies van mijn driver.

Dit is de default device die aan moet staan wil mijn geluid werken.

Simpel overzicht, als ik mijn computer opstart is alleen maar de Microphone aangevinkt als Default Device, niet de speaker.

Dit is de map met alle bestanden van de driver, er zijn nog 2 andere mappen maar die bevatten alleen setups. Misschien dat er bij 1 van die .ini bestanden iets veranderd kan worden? ik heb daar geen verstand van
Ik kan me voorstellen dat er niet genoeg informatie is, maar ik weet ook niet goed waar ik het verder zoeken moet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, misschien dat er ergens een bestandje is waar ik iets kan aanpassen zodat die default device altijd aanstaat?
Als er iets mist hoor ik het graag
-questarey
edit: screenshot map toegevoegd
[ Voor 9% gewijzigd door questarey op 05-12-2010 16:51 ]