Toon posts:

Oplossing MP3, audio installatie, playlists?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb mijn gehele muziekcollectie naar MP3 omgezet. Nu wil ik de harddisk als voornaamste muziekbron gebruiken (geen CDs meer in de woonkamer en dergelijken en aangezien alle muziek toch gecentraliseerd staat, waarom niet).
Ik heb nog geen surround of hifi systeem waarmee ik rekening hoef te houden. Momenteel speel ik de MP3s af via een laptop die ik aan mijn TV heb gekoppeld, maar ik wil graag een beetje kwaliteit en wellicht wat meer gebruikersgemak.

Wat is volgens jullie de handigste (en toch enigszins betaalbare) oplossing om de muziek van de harddisk te spelen via een audio installatie, zonder gebruik van een laptop? Hierbij komt verder dat ik de mogelijk wil om 'on-the-fly' playlists samen te stellen (denk aan een feestje waar de gasten zelf hun muziek kunnen drag 'n droppen, zonder dat de playlist van tevoren gedefineerd dient te zijn).

Hopelijk hebben jullie enkele ideeën.

Alvast bedankt.

Groeten,

Marcus

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

playlisten maak je het gemakkelijkste op de pc met een muis imho.
Verder is dan een Logitech sqeeze box een mooi apparaat voor bij de audio instalatie. Deze kan dan de muziek streamen over het netwerk van een pc. Hij ziet de aangemaakte playlist meteen zodra je die op de pc opslaat.
De sqeezebox bestaat uit hoogwaardige audiocomponenten, dus met het geluid zit het wel snor

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Was gister bij een audiozaak en daar gebruikte ze Sonos. Zag eruit als een mooi uitbreidbaar systeem.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je iTunes hebt kan je een AirPort Express gebruiken, of anders een van de AirPlay ondersteunde apparaten. Als je een dure minder-goed werkende oplossing wil met slechte ondersteuning kan je een Windows Media Extender achtige craptroep nemen, maar dan kan je vast alleen maar 8kbps WMA's in mono afspelen.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
gewoon een oude pc stil maken en die ergens in de buurt van je tv/versterker verstoppen kun je ook alles mee

draadloze muis en tb eraan en klaaar

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
XMBC op je laptop installeren, je laptop aansluiten op een versterker...
En besturen met een gsm/tablet met android :P

Kan natuurlijk ook met itunes + ipod/iphone/ipad.
Maar dat kost in mijn ogen toch nog een pak meer.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

johnkeates schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:25:
Als je iTunes hebt kan je een AirPort Express gebruiken, of anders een van de AirPlay ondersteunde apparaten. Als je een dure minder-goed werkende oplossing wil met slechte ondersteuning kan je een Windows Media Extender achtige craptroep nemen, maar dan kan je vast alleen maar 8kbps WMA's in mono afspelen.
Waarom moet zo'n denigrerende opmerking naar microsoft gemaakt worden? Elk product heeft zijn sterke en zwakke kanten, respecteer deze en zoek het programma of oplossing die voor jou het beste werkt..

Jouw mening bevat ook geen enkele onderbouwing of bronnen om de door jouw genoemde onvolkomenheden te valideren

[ Voor 8% gewijzigd door Brilsmurfffje op 05-12-2010 16:52 ]

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
johnkeates schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:25:
Wel beetje jammer dat je geen flac met itunes kan beluisteren.
Als je je mening dan ook wil onderbouwen over Microsoft dan kan men er misschien wat van leren :X
Pagina: 1