Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Gisteravond heb ik mijn iPhone een update gegeven van 3.1.2 naar 4.2.1 en opnieuw een jailbreak gegeven. Voordat ik dit ging doen heb ik via SSH een backup gemaakt van de bestanden op de iPhone. Nou heb ik geen backup gemaakt via iTunes en kom er achter dat een aantal zaken niet meer over te zetten zijn omdat het formaat verandert is. Contacten en de kalender kan ik dus niet zomaar even overnemen door de bestanden op de oorspronkelijke locatie terug te zetten na de jailbreak. Hier baal ik best van, omdat ik redelijk wat contact personen erin heb staan en ook al m'n afspraken.

De reden dat ik geen iTunes gebruikt heb is omdat ik op Linux werk (Ubuntu om precies te zijn) en telkens een sync uitvoeren via een VM is erg traag, zeker als je redelijk wat apps hebt. Ik wilde ook weer met een schone lei beginnen en dan gebruik je in principe de backup ook niet. Nu blijkt het dat dit dus niet zo handig was.

Als het moet kan ik wel weer naar 3.1.2, maar als het even kan, liever niet. Met Google word ik ook niet veel wijzer, het geeft mij alleen maar hits hoe je moet downgraden, hoe je iOS 4.2.1 op een 3g krijgt of hoe je 't moet jailbreaken. Heeft iemand een idee om mijn contacten en kalender items terug te krijgen? Uiteraard zonder alles weer handmatig te moeten invoeren, maar als het oude formaat uitgelezen kan worden scheelt het iig meer dan downgraden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:24

talin

ES-MA

de oude backup syncennaar een snel aangemaakt gmail account en dan de iPhone weer syncen met dat gmail account??

of alle sexporteren vanuit dat gmail account ( zoals contactpersonen naar een Vcard of een csv file? ) en die weer syncen met de iPhone?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dat is dus wat lastiger, want ik heb er geen mail e.d. op ingesteld. Internet doe ik via wifi ivm m'n prepaid SIM :P. En m'n Gmail heeft helemaal niets aan contacten, en dan nog zou ik niet weten hoe ik het oude bestand in Gmail zou moeten krijgen. Zoals ik al zei, de backup is puur een bestand, geen iTunes ding.

Bedenk mij net nog iets wat ik nog niet heb geprobeerd. Eens kijken of ik iets kan vinden om de sqlitedb bestanden uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Even een nieuwe post hiervoor.

Het is gelukt om m'n contacten en kalender te herstellen. Ik heb sqlite3 geïnstalleerd en na wat gegoogle en ander onderzoek over de werking, inhoud e.d. via sqlite3 AddressBook.sqlitedb > .restore AddressBook312.sqlitedb de boel op een of andere manier werkend gekregen. Het resultaat op de iPhone is dat het lijkt alsof de iPhone opnieuw opstart, het logo met de laadbalk staat dan ook in beeld met op de achtergrond de contactenlijst. Terug naar springboard, dan weer contacten openen en ze zijn allemaal zichtbaar.
Hetzelfde geintje uitgehaald met de kalender, zelfde resultaat.

Ik ben helemaal blij. Notes lees ik wel morgen uit en schrijf ik handmatig over, dat waren er gelukkig niet zo veel. Nu in alle rust lekker slapen.