Benebol schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:13:
[...]
Sorry die had ik over het hoofd gezien.
Ben er inderdaad wel al heel wat meer door te weten gekomen.
Om even op die drie keuzes van jou terug te komen:
1) Zou ik eerder toch voor een iets beter paneel gaan, omdat ik het men scherm dus zowel als pc en tv wil gaan gebruiken, en dus niet enkel voor gaming.
Goede keuze. Let wel dat PVA heerlijk beeld geeft, maar meestal meer input lag, dus voor een dual-use scherm is IPS absoluut te prefereren/
2) 27" leek me ruim voldoende voor computer gebruik, maar toen ik het in werkelijkheid zag in de winkel, mocht het van mij toch iets groter om films/tv op te bekijken.
Dat hangt af van afstand. Op 50cm afstand is 20" ruim zat, op 5m afstand moet je verrekijkers pakken onder de 32"
3) Full-LED geeft waarschijnlijk het mooiste beeld, hier hangt dan weer een prijskaartje aan vast..
Meestal wel ja.
Veronderstel dat een 1920x1080 resolutie niet hoog genoeg is om het scherm voor beiden te gaan gebruiken?
1920x1080 is een prima resolutie voor een monitor, het probleem is eerdere de lage DPI, de pixels zijn groot waardoor je van dichtbij tegen een legomuur kijkt.
Een vriend van me (hier ook actief

) heeft een 30" monitor met 2560x1600 resolutie. Monsterscherm, fantastisch beeld (S-IPS paneel), maar was niet bepaald goedkoop.
Even totaal andere insteek:
Wat je hier wilt is een lastig compromis, waarmee je niet je ideale monitor en ook niet je ideale TV gaat vinden. Zou je niet beter kunnen kijken naar een goede monitor van bescheiden formaat (IPS paneel 22"/23" heb je al <EUR 250) en voor EUR 350 heb je al een 32" fullHD TV met IPS paneel. Dat is samen niet duurder dan de Samsung die je hier noemt. Enige wat je dan mist is LED, maar zoals gezegd, LED is redelijk overrated, zeker gare edge-lit dingen. Maar ook daar: voor minder dan de prijs van die Samsung heb je een Sharp 32" HD geval met full LED en IPS paneel.