Sinds kort heb ik de vrij recent uitgebrachte D-Link ShareCenter Pulse (DNS-320). Harde schijven (2 stuks) geplaatst, en bijgeleverde cdrom in de computer gestopt om het zaakje te configureren. Het probleem dient zich al gelijk aan; hij kan de NAS niet vinden.. Wel kan ik hem via een browser benaderen, via zijn ip-adres, maar volgens mij moet het mogelijk zijn voor Windows (7 in dit geval) om de schijf te laten zien als een gewone harde schijf..
Nu is dit mijn eerste ervaring met een netwerk harde schijf, dus ik weet ook niet helemaal wat ik ervan mag/kan verwachten, en op google is er ook helemaal niks te vinden, daar is het apparaat te nieuw voor denk ik.
Voor de beeldvorming:
ik draai Windows 7, en het is een gewoon bedraad netwerk.
De vraag is dus: Hoe krijg ik de NAS zichtbaar in het netwerk, zodat ik hem gewoon via verkenner kan benaderen?
Nu is dit mijn eerste ervaring met een netwerk harde schijf, dus ik weet ook niet helemaal wat ik ervan mag/kan verwachten, en op google is er ook helemaal niks te vinden, daar is het apparaat te nieuw voor denk ik.
Voor de beeldvorming:
ik draai Windows 7, en het is een gewoon bedraad netwerk.
De vraag is dus: Hoe krijg ik de NAS zichtbaar in het netwerk, zodat ik hem gewoon via verkenner kan benaderen?