Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:40
Hallo,

Ik ben op me werk een triplescreen setup aan het PROBEREN in te stellen.
Maar ik krijg het 3e scherm niet aan de praat.

Ik maximaal 2 schermen aansturen en als ik de 3e wil dan geeft het CCC aan dat ik een ander scherm dan moet uitschakelen.
Afbeeldingslocatie: http://gaim.nl/files/asd1321312qd.png

2 schermen op de DVI poorten en 1 op de Displayport met een converter naar DVI.

Edit:
Wat ik op internet lees is dat je een actieve displayport adapter nodig hebt, maar die ik in een tutorial zag had een usb stekkertje ofzo. Gezien ik er geen stroom op heb staan ga ik dus even vanuit dat ik een verkeerde adapter heb.

Die moet ik dan maar gaan bestellen lijkt me.

[ Voor 26% gewijzigd door BLACKfm op 05-12-2010 15:51 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Probleem opgelost. Echter is dit ook een variant zonder extra stroom, maar wel active. Dus dat lijkt me verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Ik ben ook op zoek naar actieve adapters, mag ik vragen welke adapter bij jou werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
Ik gebruik de 'Sapphire Active display port adapter'

http://azerty.nl/0-2323-3...ive-displayport-to-d.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-07 21:59
voeding via usb is niet altijd nodig, dit kan hij ook van de Displaypoort afpakken. mits het niet te veel stroom vraagt.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45
Aangezien dit topic precies past bij m'n vraag, kick!

Momenteel heb ik hetzelfde probleem als de TS, maar vraag me nu dus af hoe je kunt zien of een kabel actief is of niet? Op de verschillende webshops wordt hier niet altijd over geschreven.
Afgelopen weekend heb ik deze kabel bij CentralPoint besteld, maar kan nu dus ook maar 2 schermen selecteren. Wanneer ik de derde wil activeren, moet de andere uit.

Als ik bij Azerty zoek, hebben ze daar wel enkele kabels te koop, maar om nu weer verzendkosten te betalen vind ik een beetje dure hobby worden. Dan rijdt ik liever even naar de Apple store in de buurt om zo'n kabel te halen, maar dan blijft de vraag, hoe herken ik een actieve kabel?

Zelf heb ik de Saphire Toxic HD6850 en dus ook 2 mini-DP poorten. Zou ik anders 2 passieve connectors kunnen gebruiken en 1x DVI? Ik denk eigenlijk van niet, aangezien ik ook ergens heb gelezen dat de kaarten 'maar' 2 schermen tegelijkertijd aan kan sturen, tenzij je dus de DP splitters gebruikt.

Hopelijk iemand hier met kennis van zaken...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Heb nog even zitten zoeken op het onderwerp en het lijkt zo dat er geen actieve DP -> HDMI kabels zijn, of in ieder geval worden ondersteund door AMD.
Eens kijken of ik morgen langs een Apple store kan om een andere kabel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12
Jan_V schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:47:
Heb nog even zitten zoeken op het onderwerp en het lijkt zo dat er geen actieve DP -> HDMI kabels zijn, of in ieder geval worden ondersteund door AMD.
Eens kijken of ik morgen langs een Apple store kan om een andere kabel te halen.
Ik heb nu ook hetzelfde probleem. Via de Mediamarkt heb ik een Vivanco Mini Displayport / HDMI adpater gekocht en meneer MediaMarkt wist mij te vetellen dat hij actief was... Nou blijkbaar dus niet want ik krijg maar twee schermen aan de praat.

Welke converter heb je nu uiteindelijk gebruikt?
En wat zijn je ervaringen met eyefinity en de hd6850 toxic?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ik heb uiteindelijk deze kabel gebruikt: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Is de enige waarvan ik zeker wist dat hij actief is en nog goed te koop was.
Eyefinity was leuk voor even, maar vond het niet echt handig. Ik dock altijd graag m'n schermen tegen een rand van een monitor, dat is niet meer mogelijk met Eyefinity, aangezien het 1 groot scherm is. Verder is het wel leuk natuurlijk, maar het praktisch nut was niet van toegevoegde waarde voor mij.
Wel is het handig dat ik nu 3 schermen aan kan sturen (of misschien wel meer, maar dat heb ik niet).

De kaart ben ik overigens meer dan tevreden over. Het is geen high-end kaart meer, maar doet het prima. Kan Dragon Age 2 op een best hoge resolutie spelen (ok, is ook geen echt nieuw spel meer, maar heb geen recentere games die ik wil spelen). Verder gebruik ik het voornamelijk voor development en daar voldoet eigenlijk iedere kaart wel voor.

[ Voor 20% gewijzigd door Jan_V op 27-06-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31
Jan_V schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:06:
Ik heb uiteindelijk deze kabel gebruikt: pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter
Deze XFX adapters zijn ook goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:12
Jan_V schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:06:
Eyefinity was leuk voor even, maar vond het niet echt handig. Ik dock altijd graag m'n schermen tegen een rand van een monitor, dat is niet meer mogelijk met Eyefinity, aangezien het 1 groot scherm is. Verder is het wel leuk natuurlijk, maar het praktisch nut was niet van toegevoegde waarde voor mij.
Wel is het handig dat ik nu 3 schermen aan kan sturen (of misschien wel meer, maar dat heb ik niet).

De kaart ben ik overigens meer dan tevreden over. Het is geen high-end kaart meer, maar doet het prima. Kan Dragon Age 2 op een best hoge resolutie spelen (ok, is ook geen echt nieuw spel meer, maar heb geen recentere games die ik wil spelen). Verder gebruik ik het voornamelijk voor development en daar voldoet eigenlijk iedere kaart wel voor.
Bedankt voor je reactie.

Ik zal de opstelling waarschijnlijk ook gewoon het meeste gebruiken om te werken op drie schermen. (1x console, 1x Devtools, 1x resultaat) :D Maar zo af en toe een game moet ook kunnen.

Ondertussen de Sapphire Active MINI DisplayPort naar DVI Adapter besteld (mycom). Anders moet er weer een adapter tussen. Goed om te weten dat dit gewoon werkt. Maar is er geen simpele schakel methode om van Eyefinity naar 3 losse schermen te gaan (bijvoorbeeld een toetsencombinatie)?
Pagina: 1