Toon posts:

Betaalbare bewegingssimulator: Prototype klaar + Enquete!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste gamers,

Graag zou ik me even willen voorstellen. Ik ben vorig academiejaar afgestudeerd als Burgerlijk Ingenieur Elektrotechniek optie Multimedia & Signaalverwerking aan de KULeuven, na het uitwerken van mijn levenslange droom: het bouwen van een betaalbare bewegingssimulator!

Het eindwerk werd bekroond met de LMS-eindwerkprijs. Dit was een zeer grote eer aangezien het bedrijf samenwerkt met ondermeer Mercedes, BMW, Renault, Nissan en Honda voor het ontwikkelen van hun chassis en veiligheidssystemen.

Nu is het plan om een bedrijf op te starten gericht op betaalbare, compacte en onderhoudsvriendelijke bewegingssimulatoren. Het frame wordt momenteel volledig herontworpen en we zijn met ons team een marketing- en businessplan aan het opstellen.

Hierbij zou ik jullie hulp heel hard kunnen gebruiken door de volgende enquete in te vullen! Op deze manier kan ik ondermeer te weten komen wat jullie verstaan onder "betaalbaar" en "compact".

Tips/opmerking/vragen worden ZEER hard op prijs gesteld!

Tot slot de enquete zelf, die ook een youtube filmpje en een foto van het prototype bevat: https://spreadsheets.goog...TNWNFkxbnRrRENRb0d2TXc6MQ

PS: Na overleg met de mods heb ik toestemming gekregen om deze enquete op het forum te plaatsen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ziet er leuk uit! Al vrees ik dat het nog steeds buiten mijn budget zal vallen.

Ik vond het filmpje trouwens maar so-so. De eerste helft duurde eeuwig, was onduidelijk en ik werd er misselijk van (maar dat laatste kan ook aan mij liggen), daarbij verdient dit produkt een beter filmpje.
De tweede helft, met het apparaat in actie, was wel leuk om te zien, het is een zeer leuk concept!

Is het een groot probleem om zoiets compatible te maken met spellen? Is er een soort API voor te krijgen, gezien er al (veel duurdere) modellen voor te krijgen zijn? Of moet het echt per spel ontwikkeld worden?

Ik heb in ieder geval de enquete ingevuld en wens je veel succes, ik hoop dat het gaat lukken om het bedrijf en produkt van de grond te krijgen!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Lijkt me erg leuk, alleen ik weet niet of je hier een heel erg grote doelgroep mee zal aanspreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral bedankt voor het invullen van de enquete!

@ anandus: Het filmpje is inderdaad niet wat het moet zijn :). Opname (smartphone) + editing dienden namelijk op 1 avond te gebeuren, maar ik denk dat het voor de enquete nog wel aanvaardbaar is.

Bij de echte launch van het product (en daarna) zal media als deze wel een heel belangrijke rol gaan spelen! Denk hierbij aan overlays van het virtuele voertuig en de simulator zelf, vergelijking van de virtuele spelacceleraties en een accellerometer die bevestigd is op de simulator, enz..

@ Thomasthomas: Het rijden is echt wel een heel intense ervaring, en het marktpotentieel zal hopelijk aangegeven worden de enquete :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Heel erg mooi gemaakt, ben al jaren een groot voorstander van immersieve (game) hardware. Het liefst zou ik een soort bol zien waar je in kan zitten en die in staat is in alle richtingen 360 graden te roteren.
Oke, dat is zeer waarschijnlijk voor eeuwig onbetaalbaar, maar voor race spellen is dit al een fantastisch alternatief.

De vraag is alleen, hoe krijg je game developers zover dat ze ondersteuning geven voor deze hardware en dan met name op de xbox360/PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:35:
Hierbij zou ik jullie hulp heel hard kunnen gebruiken door de volgende enquete in te vullen! Op deze manier kan ik ondermeer te weten komen wat jullie verstaan onder "betaalbaar" en "compact".

Tips/opmerking/vragen worden ZEER hard op prijs gesteld!
13. Hoeveel bent U bereid om voor de Motion Simulator te betalen? *

* Minder dan € 4000
* € 4001 - € 5000
* € 5001 - € 6000
* € 6001 - € 7000
* Meer dan € 7000
Laddering (“would you buy at $10”, then “would you buy at $8” or “$12″). Don’t even think about using this approach, as the results won’t tell you anything. The respondent will treat the series of questions as a negotiation rather than research. If you wanted to ask about different configurations the problem is even worse.
Altijd dus een open vraag stellen. Want consumenten willen natuurlijk altijd het minste betalen voor een product of dienst. :) Een verkeerde vraagstelling kan je complete business plan ruïneren...

Zie:
http://www.5circles.com/w...ity-meter/mike-pritchard/

Verder doe ik weinig meer met FS. Anders had ik hem ingevuld.
Veel suc6! :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ DCFreak: Bedankt :). De vraag voor console support was eerder om te weten hoeveel console-ONLY gamers geïnteresseerd zouden zijn in het product. Het is zeker mogelijk maar dan moet er wel wat support door Microsoft/Sony gegeven worden.

@Bl@ckbird. Bedankt voor de tip! Ziet er wel een interessante techniek uit die we mss in de engelstalige enquete kunnen integreren. De huidige resultaten tonen echter aan dat er toch nog wel wat mensen er meer dan €4000 voor over hebben.

Hoop dat er nog wat respons volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hmm, koop eerst eens een fatsoenlijke videocamera en denk na over de muziekkeuze (gangster paradise en eiffel65 = zum kotsen :X ) dit is technisch zo te zien echt supergaaf, dat verdient ook goed foto/filmmateriaal :)

Voor de rest, gaaf! alleen is 80 euro mij al goed genoeg :)
Pagina: 1