Rechtstreeks op internet (via router) lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan al heel lang niet rechtstreeks via de router op internet komen, wel draadloos. Als ik de kabel in de router en in de laptop steekt zegt 'ie: ''kan IP adres niet vinden'' of zoiets. Wat moet ik veranderen aan de instellingen in de router? Het betreft een Belkin F5D8233-4v3(01).

Wie kan mij helpen?

Caviamax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Geef eens een exacte foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.pc-boeken.nl/u...bindingsmogelijkheden.gif. Daarna klik ik op herstellen en kan hij het IP adres niet vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:38

allure

Titaan fase 2/3

Heb je al een andere netwerkkabel geprobeerd?
Post hier eens de uitkomst van Start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all

[ Voor 44% gewijzigd door allure op 05-12-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allure schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:45:
En ook een ipconfig, zodra je wel verbinding hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
allure schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:45:
Het ligt sowieso niet aan de kabel, dat is uit te sluiten. Weet niet of het er toe doet, maar er zijn veel apparaten draadloos gekoppeld aan de router. Uitkomst van wat je vroeg:

http://tinypic.com/r/2vbsrqx/7

Voor de duidelijkheid: ik werk nu draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:38

allure

Titaan fase 2/3

en nu een screenshot van een ipconfig /all met de kabel erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://tinypic.com/r/x1wwli/7. Maar moet ik niet een instelling in de router zelf veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Misschien moet je in je laptop wat instellingen veranderen? Welk besturingssysteem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je computer krijgt een verkeerd IP-adres. Namelijk uit de 169.x.x.x reeks. Het zou uit de 192.x.x.x reeks moeten komen. Kan zeker de kabel zijn.
Heb je de router als eens helemaal gereset naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Draadloos verbonden met de router is net zo rechtstreeks als met kabel verbonden met de router.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel ook de kabel van de router naar de computer! Hij krijgt van Windows als hij via de kabel op de router is aangesloten een zgn APIPA adres, hetgeen gebeurt als de computer geen geldig ip-adres van de router krijgt.

APIPA
•Automatic Private IP Addressing
Een functie van een op Windows gebaseerd besturingssysteem (bijvoorbeeld Windows 98, Me, 2000 en XP) die het mogelijk maakt om zichzelf een IP-adres te geven wanneer er geen DHCP-server (Dynamic Host Configuration Protocol) is gevonden. APIPA functioneert in dit geval als een DHCP-server en maakt het eenvoudiger om de netwerkkaart te configureren en kleine netwerken te ondersteunen. Wanneer er geen DHCP-server beschikbaar is, zal de computer zichzelf een IP-adres toekennen in de netwerkrange 169.254.0.0 tot 169.254.255.255. Deze adressen zijn speciaal voor dit doel gereserveerd bij de IANA (Internet Assigned Numbers Authority). De client maakt vervolgens gebruik van ARP (Address Resolution Protocol) om er zeker van te zijn dat in het LAN geen andere computer is met hetzelfde adres. Het subnetmasker wordt met het adres 255.255.0.0 ingesteld. APIPA is standaard enabled, maar kan worden uitgezet. Een melding van DHCP stelt de gebruiker op de hoogte dat er wordt gewisseld tussen DHCP- en APIPA-adres.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XP gebruik ik. Router heb ik nog nooit gereset. En nogmaals, kabel lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij het bij de buurvrouw een tijd geleden het wel deed. Wat moet ik qua instellingen veranderen in XP? Ik doe dit ook een beetje omdat ik een kabel wil trekken naar mijn PS3. Gebruik nu draadloos, is niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou toch maar eens resetten en een andere kabel proberen. In XP valt er weinig in te stellen. Zijn de drivers voor de netwerkkaart wel geïnstalleerd? Jouw router kan nu geen geldig ip-adres toekennen. Aan de desktop en aan de laptop niet. Dus lijkt het er heel erg op dat de kabel niet goed is. Via Wifi kan de router het wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe een Start > Run/uitvoeren > cmd > netsh winsock reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:10:
XP gebruik ik. Router heb ik nog nooit gereset. En nogmaals, kabel lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij het bij de buurvrouw een tijd geleden het wel deed. Wat moet ik qua instellingen veranderen in XP? Ik doe dit ook een beetje omdat ik een kabel wil trekken naar mijn PS3. Gebruik nu draadloos, is niet geweldig.
Probeer even een andere kabel, kleine moeite. Je buurvrouw gebruikt vast niet dezelfde hardware als jij, dus kan je je niet zeggen dat het zeker niet aan de kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Heb niet alles doorgelezen maar de modem al een reboot gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DefLite
Lijkt me niet nodig. Wireless werkt wel. Computer ziet de standaardgateway via een kabeltje niet en krijgt dus geen ip-adres 192.168.2.x. Moet wel voor 90% de gebruikte kabel zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Log gewoon in op de webinterface van dat ding en kijk de instellingen na? Daar kan je ook een backup maken van de instellingen, je router resetten, testen, en de backup terugzetten als het nog niet lukt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caviamaarten heeft om 16.21 uur zijn router het raam uitgegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probeer het morgen, jullie horen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:16:
Zou toch maar eens resetten en een andere kabel proberen. In XP valt er weinig in te stellen. Zijn de drivers voor de netwerkkaart wel geïnstalleerd? Jouw router kan nu geen geldig ip-adres toekennen. Aan de desktop en aan de laptop niet. Dus lijkt het er heel erg op dat de kabel niet goed is. Via Wifi kan de router het wel.
Ja, drivers zijn goed. Router uit het raam gooien? Als het me niet lukt is dat ook nog wel een optie...

@ Petervanakelyen, wat zou ik dan moeten veranderen? Ga er in het weekend mee aan de slag, dan heb ik tijd. Jullie horen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Misschien Mac filter aan ofzo in de router. Anders kan ik hier van dit verhaal ook weinig kaas maken.

Post eens het merk / type e.d. van je router en van je laptop.

Maar zoals hierboven al aangehaald is, log eens in op de webinterface van je router.
My guess zoek daar naar MAC Filter, kijk of die aanstaat, zoja > UIT :-)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
skinlee78 schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:35:
Misschien Mac filter aan ofzo in de router. Anders kan ik hier van dit verhaal ook weinig kaas maken.

Post eens het merk / type e.d. van je router en van je laptop.

Maar zoals hierboven al aangehaald is, log eens in op de webinterface van je router.
My guess zoek daar naar MAC Filter, kijk of die aanstaat, zoja > UIT :-)
MAC staat uit. HP 6715B laptop + Belkin F5D8233-4v3(01)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:16:
Caviamaarten heeft om 16.21 uur zijn router het raam uitgegooid ;)
Het is gelukt! :*) :) :) ! Bedankt voor jullie hulp! ' t was wel een werk, maar nu doet 'ie het weer! Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 22:54:
Het is gelukt! :*) :) :) ! Bedankt voor jullie hulp! ' t was wel een werk, maar nu doet 'ie het weer! Dank u!
Fijn dat je ook even meldt wat je gedaan hebt om het op te lossen...maakt zo'n topic waardevol.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1