Toon posts:

GeForce 2 MX DDR problemen -=HELP!=-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem blijft steeds hangen en ik denk (weet wel bijna zeker) dat het aan de geforce ligt.

Ik had eerst het probleem met win98se (duh) win2k server geinstalled. Ik bleef met de vast lopende problemen zitten. Toen in de bios (zie onder voor mobo specs) het systeem van optimal naar normal gezet. Nou het crashen in windows was (zo goed als) weg. Dus lijkt het je wel leuk om spelletjes te spelen met een geforce (niet dus). Telkens als ik begon met spelen bleef het spel weer hangen (op dezelfde manier als eerst in windows). Dus win2k proff geinstalled en nog steeds geen verschil. Toen ben ik weer in de bios gaan zitten en de AGP 4x op 2x gezet. Zelfde probleem maar kon langer spelen. Maar nog steeds niet goed, en dus AGP 4x naar 1x gezet, dit houdt ie best lang uit (30 min soms langer soms nog geen 2 min). En dat is gewoon klote.

Het maffe is ook, ik krijg maar 60 FPS in q2 wat ik beetje raar vind voor een tbird 800 met geforce2.

Ik heb windows geupdate + laatste directx + drivers etc. etc. ligt niet aan windows. Laatste asus a7v bios update gedaan en nog steeds geen verschil.

Ik snap er dus geen kont meer van :?, iemand enig id waar het aan kan liggen?

Systeem:
AMD Thunderbird 800 (neen niet geocced want temp is met koe rond de 65 graden :o)
Asus A7V133
Geforce 2 mx 32 met DDR
Soundblaster live!
128 ram :(
Windows 2000 prof.

mvg M!nD

Verwijderd

Die problemen had ik ook. Heb weliswaar iets andere hardware, maar dat maakt denk ik niks uit. Ik heb mijn systeem (+win98se) zo zonder vastlopers aan de praat gekregen:

Bios geflashed naar meest recente versie

Plaats van kaarten:
AGP-(uiteraard)videokaart
PCI1-leeg
PCI2-leeg
PCI3-SB live
PCI4-netwerkkaart
PCI5-leeg

Waarom SB live! in PCI slot 3: omdat dit slot geen shared interupt heeft, want daar schijnt-ie niet vrolijk van te worden.

Je kunt eventueel je I/O voltage setting (VIO) verlagen naar 3.35V. Ik heb ergens gelezen dat dit aanbevolen wordt voor GeForce 2 kaarten, maar verander dit op eigen verantwoording (ik heb het wel gedaan en heb er geen last van vreemde verschijnselen, integendeel)

Vervolgens heb ik in de bios
-irq 5 toegekend aan PCI slot 3 (de rest auto)
-graphics aperture verandert naar 128Mb
-system gewoon op optimal staan
-plug&play OS uitgezet

Vervolgens in mijn geval windows se geinstalleerd. Mocht je het nog eens willen proberen:
Laat windows alle hardware die het ontdekt gewoon installeren. Vervolgens installer je:
1. VIA 4in1 4.29, usb patch etc.
2. unrecognized drivers (zoals promise mass storage controller, maar NIET geluidskaart en videokaart!!!)
3. internet acces
4. updates (voor windows en IE)
5. office
6. alle andere software (virusscanners, firewalls etc.)
7. eventueel scandisk draaien en defragmenteren
8. directx8 installeren
9. SB drivers installeren
10. nu pas videokaart drivers installeren (detonator 7.52).

Liep als een trein, en geen vastlopers meer 8-)
Ik hoop dat je hier er iets mee kunt!

ps.:wordt het niet eens tijd voor een betere koeler?? lijkt me ook niet optimaal te werken zeg maar...