Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag heb ik ons thuisnetwerkje van 100mbit via kabel geupgrade naar 300-Mbit wireless. Dit heb ik gedaan met behulp van een nieuwe router, TP-Link TL-WR1043ND, en kaartjes van hetzelfde merk, TP-Link TL-WN951N's.

Nu heb ik eigenlijk 2 rare problemen.

1. Bepaalde websites zijn ineens gruwelijk traag. Ikzelf merk het op hattrick.org, ik moet soms 20 keer refreshen zodat hij niet op een witte pagina blijft hangen. Mijn broertje rapporteert ook hyves met dit issue. Andere sites, zoals google, tweakers, eredivisie, internetbankieren etc, werken wel zoals het hoort. Downloadsnelheid is ook zoals het moet, ik haal de volle 20Mbit via SabNZB.

2. De netwerkspeed is volgens mijn netwerkcentrum gewoon 300Mbit, wat ook zou moeten, maar als ik een jperf benchmark doe tussen mijn en mijn broertjes PC (hebben allebei deze tp link wifi kaart) dan haalt hij in Mbit maar 15-20, dus omgerekend naar MB/S maar 2 a 3.

Wat ik al gedaan heb:

Router firmware geupdate
Testen met ander wireless apparaat, mijn laptop, heeft intel n-draft kaartje, en zelfde probleem.
Modem en router reset, dan modem terug aan, wachten, router terug eraan, testen: zelfde probleem.
Alle settings van de router doorgeploegd naar iets dat kon lijken op een blokkeer/beveiligings issue. Enige wat ik vind is de ingebouwde firewall, en die zet ik liever niet uit.

Heeft iemand ervaring met dit soort issues, of eventueel suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Ik heb dezelfde router en geen problemen. Wireless snelheid is altijd theoretisch, en ik haal 22Mbit als ik met Speedtest.net test. Als ik lokaal test haal ik zelfs 120Mbit. Ik denk toch dat je naar een driverprobleem moet kijken. Heb je toevallig ook een torrent- en/of nieuwsgroepen downloadbak aan je netwerk hangen?

Dit overigens met een XXODD 860tnu laptop, Intel Wireless 5300AGN en Ubuntu 10.10 64-bit en Windows 7 Professional 64-bit.

[ Voor 16% gewijzigd door Sebazzz op 05-12-2010 13:04 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Aan mijn netwerk hangen nu: 3 desktops, waarvan 2 via de eerder genoemde TP link wifi kaartjes, en 1 via gigabit kabel omdat die er vlak naast staat. Verder 1 laptop van Acer, en een NAS. Geen aparte torrentbak oid, dat doe ik gewoon met mijn eigen PC. De internetsnelheid is ook naar behoren, via speedtest van ziggo haal ik de beloofde 20 mbit, en ook met downloaden haal ik die.

Alle PC's zijn trouwens W7-64bit.

Ik weet dat de snelheid van 300 mbit nooit echt zo gehaald wordt, dus daar zit ik ook echt niet op te azen, maar ik wil wel dat het sneller is dan de 100mbit kabels die ik hiermee vervangen heb... En tot nu toe is dat niet zo. En het ergerlijkste is eigenlijk nog die websites, waar ik echt niet uitkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Heb je het al bedraad weer geprobeerd? Ik neem aan dat je 100mbit kabels nog door het huis liggen, dus even inpluggen in je nieuwe router en je computer, en even kijken of je dan nog het probleem hebt. Zo niet, dan is het duidelijk is met de draadloze kaarten, of configuratie van je router.
Je kunt ook je router even helemaal resetten, en opnieuw configureren. Heb zelf ook deze router, zit ook bij ziggo (Alles-in-een extra) en bij mij werkt het allemaal prima, ook draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik ben benieuwd waarom je van wired naar wireless bent gegaan, als je kabels en switches goed zijn kan je zelfs 1Gbps theoretisch halen.

Ik heb even de moeite genomen om mijn Wifi instellingen vast te leggen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/whPCoot3tBKeDcHV2W0bcMvv/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FsT5pXzqNGhJpQo8yI2yNBoP/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zWDuyqpAFoCsr7kElnztEwmw/full.png

[ Voor 53% gewijzigd door Sebazzz op 05-12-2010 13:34 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Sebazzz: Ik had geen zin om gigabitkabels door het huis te gaan trekken ;)

@ Haazzz: Hmm, logische vraag eigenlijk. Ik ga zo eens met kabel proberen. Router reset is al meerdere malen gedaan, jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:33:
@ Sebazzz: Ik had geen zin om gigabitkabels door het huis te gaan trekken ;)
Als je al Cat5e of hoger kabels hebt, dan hoef je niets opnieuw te trekken.

Voor de rest, zie mijn edit van net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die settings komen overeen inderdaad, heb precies hetzelfde. Ik zal zo eerst eens kabel gaan checken, en dan nieuws posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het volgende gedaan: Router full reset, opnieuw ingesteld, en via zowel kabel en wireless geprobeerd. Het lijkt iets verbeterd, maar het probleem is op beide verbindingen nog steeds aanwezig.

Wat kan ik mogelijk nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forceer dat hij de N band gebruikt ipv "mixed modus"
misschien is de N band wat vol, en gaat hij over op G of zelfs B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet mogelijk, want mijn broertje xboxt soms, ook met een wireless adapter, en die ondersteunt geen N. Maar goed nieuws, het websites-gedeelte van het probleem lijkt verholpen... Het is nog steeds niet helemaal 100%, maar wel 99. Sites laden nu goed, heeel sporadisch wat traagjes. De oplossing is vreemd genoeg: De speed terugzetten naar 150mbps. Als ik hem weer op 300 zet is het direct weer raak... Hoe het komt mag joost weten, dus mocht die dit lezen, ik hoor het graag.

De snelheid via benchmarks is trouwens even goed op 150 als op 300.. dus voor nu zie ik er geen downside in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet een storing bij Ziggo....... Net over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel enorm toeval zijn.. Heb dat eigenlijk niet eens gecheckt, omdat de storing precies begon toen ik de nieuwe router er aan had zitten.. Zie op de website van ziggo dat er inderdaad problemen zijn geweest, en dat die zondagavond rond half 8 zijn opgelost. Blijkbaar moet je je modem nog wel even een keer resetten.

Zal straks thuis eens checken of het daarmee echt helemaal weg is, en of ik de router dan weer op 300Mbps kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Om geen nieuw TP-Link TL-WR1043ND topic te openen stel ik mijn vraag hier maar even:

Ik heb sinds kort de genoemde TP-link die ik gebruik als AP.
Het draadloze gedeelte gaat prima, snel en stabiel, maar het lijkt erop dat de gigabit switch die ook in het appraat zit niet in de buurt komt van de snelheid die mogelijk moet zijn. Zo lukt het me niet eens om over een bedraad netwerk een DVD soepel te streamen. (Bij drukke scenes begint het afspelen te hikken).

In het verleden was de computer waarvan ik de dvd stream naar mijn xbox verbonden met een D-link gigabit switch. De verbinding tussen computer en switch was 1000 Mb/s tussen switch en xbox was 100 Mb/s. Ruimschoots voldoende voor DVD streaming.

Nu zit tussen dit netwerk de TP-link. Dus computer -> (gigabit) -> D-link switch -> (gigabit) -> TP Link switch -> (100 Mb) -> Xbox
en nu hikt dus de weergave van DVD's?

Zou dit komen door de TP-Link of komt dit door het feit dat het streamen nu over twee (gigabit)switches loopt?
(Dat moet toch geen vertraging opleveren bij het streamen van een DVD lijkt me?)
Ik ben niet zo thuis in netwerken/routers en switchconfiguraties dus als iemand een pointer zou kunnen geven hoe ik dit het best kan aanpakken/oplossen dan zou dat geweldig helpen.

(tijdens het kijken van de DVD werd het netwerk overigens nauwelijks door andere apparaten belast. Ik gebruikte slechts mijn iphone voor mailen en surfen)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Pagina: 1