Heel incidenteel moet ik eens een foto maken waarbij ik gebruik maak van een lightbox. Omdat het zo incidenteel is, heb ik een eigen boxje gebouwd uit een doos met keukenpapier aan de zijkanten en als fototoestel gebruik in de Panasonic Lumix FZ-28. Nou gaat het opzich prima, maar eigenlijk elke foto die uit de camera rolt heeft redelijk heftige nabewerking nodig; de achtergrond is wel wit, maar niet spierwit het is duidelijk te zien dat er een achtergrond is, in plaats van het gewenste effect waarbij het object in het niets lijkt te zijn.
Nou ben ik weinig ervaren als fotograaf, en ging er steeds vanuit dat het wel zo horen; na de nabewerking heb ik een prima resultaat. Laatst hoorde ik echter dat het anders kan; eigenlijk zouden de foto's nagenoeg kant en klaar eruit moeten rollen. Hoe dit precies zou moeten is me echter niet duidelijk, ook niet na het nodige GoT/Google zoekwerk, vandaar het topic.
Ik gebruik nu het lightboxje, met hierop gericht een halogenenbureaulamp. Het is dus allemaal wat improvisorisch maar zoals gezegd het is slechts incidenteel, dus gek veel geld wil (en kan
) ik er niet aan uitgeven. Waar gaat het mis; is het de belichting van het object? Is het de simpele lightbox of is het de camera?
Nou ben ik weinig ervaren als fotograaf, en ging er steeds vanuit dat het wel zo horen; na de nabewerking heb ik een prima resultaat. Laatst hoorde ik echter dat het anders kan; eigenlijk zouden de foto's nagenoeg kant en klaar eruit moeten rollen. Hoe dit precies zou moeten is me echter niet duidelijk, ook niet na het nodige GoT/Google zoekwerk, vandaar het topic.
Ik gebruik nu het lightboxje, met hierop gericht een halogenenbureaulamp. Het is dus allemaal wat improvisorisch maar zoals gezegd het is slechts incidenteel, dus gek veel geld wil (en kan

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!