Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
het gaat om dit moederbord http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=G41M-LE

ik heb het gekocht bij azerty. eerste keer toen ik dit board binnen kreeg. was het een DOA.
board weer in gepakt terug gestuurd.

nu krijg ik het board weer terug. druk de cpu er in board wil niet opstarten. haal de cpu er uit en zie dat er een pinentje verbogen is.

als ik het boardje op stuur. zou ik dan nog garantie hebben?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Als je cpu een verbogen pinnetje heeft ga je toch niet het moederbord terug sturen? En je cpu doet het kennelijk niet? Een verbogen pinnetje kan je terug buigen natuurlijk. Of past hij gewoon niet?

Maargoed, als je het niet vertrouwt kan je het altijd terug sturen natuurlijk.. je merkt vanzelf wel wat ze er mee doen toch?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Is een standaard afwijzing om een RMA niet aan te nemen. Net zoals "waterschade" bij mobiele telefoons. Als ze het niet willen maken, zeggen ze gewoon dat er een pinnetje kapot is.

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 05-12-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Haan

dotnetter

Pkunk schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:05:
Als je cpu een verbogen pinnetje heeft ga je toch niet het moederbord terug sturen? En je cpu doet het kennelijk niet? Een verbogen pinnetje kan je terug buigen natuurlijk. Of past hij gewoon niet?

Maargoed, als je het niet vertrouwt kan je het altijd terug sturen natuurlijk.. je merkt vanzelf wel wat ze er mee doen toch?
Newsflash: Intel CPU's hebben sinds socket 775 in 2004 werd geïntroduceerd geen pinnen meer, maar deze zitten in de CPU socket.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:33
Ik zou gewoon proberen of je met een naald het pinnetje terug kan buigen. Je kan dit ook met een bankpasje proberen. Verder helpt het ook om even de datasheet erbij te pakken en om te kijken welke functie die pin heeft. Als het een GND-pin is, dan zou je in principe de pin kunnen missen. Maar ik zou toch eerst proberen om de pin om te buigen. Garantie ga je waarschijnlijk niet krijgen. Shops verschuilen zich dan achter het feit: Gebruikersschade.

Zat er trouwens wel een plastic kapje op je socket toen je moederbord werd geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Haan schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:32:
[...]

Newsflash: Intel CPU's hebben sinds socket 775 in 2004 werd geïntroduceerd geen pinnen meer, maar deze zitten in de CPU socket.
Ook die kun je terugbuigen. Al wel een stuk lastiger

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
Lars93 schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:18:
Ik zou gewoon proberen of je met een naald het pinnetje terug kan buigen. Je kan dit ook met een bankpasje proberen. Verder helpt het ook om even de datasheet erbij te pakken en om te kijken welke functie die pin heeft. Als het een GND-pin is, dan zou je in principe de pin kunnen missen. Maar ik zou toch eerst proberen om de pin om te buigen. Garantie ga je waarschijnlijk niet krijgen. Shops verschuilen zich dan achter het feit: Gebruikersschade.

Zat er trouwens wel een plastic kapje op je socket toen je moederbord werd geleverd?
kapje zat er wel op. maar ondanks dat toch schade.

dit is het 2e board wat ik kapot krijg van asrock beetje jammer dat veel vooroordelen over het merk hier mee bevestigd worden

terug buigen is mislukt. pinetje is nu stuk.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gebogen of afgebroken pinnetje betekend dat een rma aanvragen sowieso kansloos is. Uit zo'n rma komt namelijk standaard user abuse en dan krijg je het moederbord (vaak na betalen van onderzoekskosten) in dezelfde staat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:01
wâldpyk schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:47:
[...]

kapje zat er wel op. maar ondanks dat toch schade.
En hoe zeker weet jij dat je die niet zelf veroorzaakt hebt bij het plaatsen van de CPU?

[ Voor 5% gewijzigd door Isdatzo op 05-12-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Haan

dotnetter

Keiichi schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:21:
[...]
Ook die kun je terugbuigen. Al wel een stuk lastiger
Dat snap ik, maar dat was het punt niet ;) Het ging er om dat iemand het vreemd vond om het moederbord terug te sturen ipv de CPU.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

bij gigabyte was dit niet het geval. heb dit namelijk gehad met mijn GA-EX58-UD4P. hier was een pinnetje verbogen en is weg geweest voor garantie maar er is niets aan gedaan. uiteindelijk met een precisie pincet (voor bio practica) en een flinke loep terug gebogen. en hij draait nu al weer een jaarje zonder problemen.

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Moet (in principe ;) ) natuurlijk wel worden bewezen.
Pagina: 1