[Windows 7] Installeren + gebruik HP PSC 750 All-in-One Prin

Pagina: 1
Acties:
  • 983 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommes
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-03 06:46
Goedemorgen,

Ik beschik over een Acer Aspire 7741 met daarop Windows 7 (64-bit) als besturingssysteem.

Daarnaast wil ik gebruik maken van een HP PSC 750 All-In-One Printer welke ik aan mijn laptop koppel via een USB kabel.

Echter krijg ik deze printer niet (volledig) werkende. In 1e instantie kon ik printen maar niet scannen, echter kan ik nu na een update van windows niet langer printen maar na wat gevogel lukt het wel om afbeeldingen in te scannen.

Het appraat wordt bij Apparaten en Printers in het configuratiescherm gewoon weergegeven echter wel met de melding dat ik er de probleemoplosser voor dien te starten. Wanneer ik de probleemoplosser start geeft hij aan dat het probleem via de probleemoplosser niet op te lossen is.

Heb na langdurig zoeken en uitproberen al diverse dingen geprobeerd. Zo heb ik getracht via de site van HP de drivers voor mijn printer handmatig te downloaden en de printer op die manier opnieuw te installeren maar aangezien deze drivers automatisch in Windows 7 zitten, is dit niet mogelijk. Heb getracht de drivers via apparaatbeheer bij te werken of te verwijderen en opnieuw te installeren.

Bij mijn zoektocht kwam ik op diverse fora tegen dat oudere printers niet goed corresponderen met windows 7 en hier dus (zeer waarschijnlijk) mijn problemen uit voortvloeien.

Verder heb ik geprobeerd de printer via Microsoft Word te gebruiken maar wanneer ik hier de printer wil selecteren krijg ik de foutmelding: Active Directory Domain service is tijdelijk niet beschikbaar.

Wellicht hebben beide zaken met elkaar te maken?

Hoop dat iemand wellicht meer duidelijkheid kan bieden.

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:41
Zat er geen CD/DVD bij met drivers en software?
Ik heb namelijk thuis een Brother All-in-One printer.
Zonder drivers/software ziet mijn windows7 hem wel maar geeft ook de probleem oplosser aan.
Met de software werkt alles hier wel gewoon.

Als die niet comptabel is met 64-Bit, heb ik al wat voor je gezocht:
http://h10025.www1.hp.com...&submit.x=6&lang=en&cc=us

Kies je operation system, in jou geval Windows7 64-Bit.
En download en installeer de drivers. Op de site zijn de altijd up-to-date.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommes
ZicoDon schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:12:
Zat er geen CD/DVD bij met drivers en software?
Ik heb namelijk thuis een Brother All-in-One printer.
Zonder drivers/software ziet mijn windows7 hem wel maar geeft ook de probleem oplosser aan.
Met de software werkt alles hier wel gewoon.

Als die niet comptabel is met 64-Bit, heb ik al wat voor je gezocht:
http://h10025.www1.hp.com...&submit.x=6&lang=en&cc=us

Kies je operation system, in jou geval Windows7 64-Bit.
En download en installeer de drivers. Op de site zijn de altijd up-to-date.
Silverman, thanks voor je reply!

Heb de printer via via van iemand gekregen, zonder CD/DVD met bijbehorende software en drivers.

Die link heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar wanneer ik mijn operation system keuze doorgeef, zijn er geen drivers beschikbaar. Alleen maar een link naar een pagina waarin men uitlegt hoe ik de printer via usb dien te installeren met gebruik van de drivers die standaard in windows 7 beschikbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Thommes op 05-12-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Thommes schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:36:
Die link heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar wanneer ik mijn operation system keuze doorgeef, zijn er geen drivers beschikbaar. Alleen maar een link naar een pagina waarin men uitlegt hoe ik de printer via usb dien te installeren met gebruik van de drivers die standaard in windows 7 beschikbaar zijn.
En wat is daar dan mis mee of werkt daar niet aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommes
alt-92 schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:47:
[...]

En wat is daar dan mis mee of werkt daar niet aan?
Die instructie heb ik ook op diverse manieren geprobeerd te volgen maar het werkt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat gaat er precies niet goed? 'Het werkt niet' is te vaag.

Doorgaans krijg je toch een melding te zien dat een driver niet beschikbaar is of niet geschikt is voor het apparaat.

Voor mijn part pak je de PSR er even bij (problem steps recorder) en laat psr meelopen terwijl je de handelingen uitvoert. De output van PSR kun je dan hier wel posten/linken.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 05-12-2010 13:38 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:41
Thommes schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:36:
[...]

Silverman, thanks voor je reply!

Heb de printer via via van iemand gekregen, zonder CD/DVD met bijbehorende software en drivers.

Ja ik zie het.
De drivers zouden dan door de USB moeten komen wanneer het apparaat gekoppeld wordt aan de laptop.
Aangezien je zelf zegt dat het al een wat oudere printer is kan het zijn dat er geen drivers gemaakt zijn die compatibel zijn met Windows 7./Windows 7 64-Bit

[ Voor 19% gewijzigd door ZicoDon op 05-12-2010 14:40 ]

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
Ik was zelf op zoek naar de driver, heb hem werkend op windows 10 met 64bit. Echter heeft mijn laptop alleen usb 3.0 of 3.1 poorten en dat gaat niet goed samen met de oude printer. printen gaat vaak halverwege mis en krijg dan een error. Mijn vorige laptop had ook nog een usb 2.0 poort en dat ging wel goed.

Hier een link naar de driver:
http://ftp.hp.com/pub/softlib/software13/psc1400/AIO_CDB_NonNet_Full_Win_WW_140_408-4.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
Heb inmiddels ontdekt dat ik eerst mijn printer aan moet zetten en aansluiten en vervolgens pas de laptop aan. Als ik dat doe gaat het printen beter, blijkbaar word de printer bij het opstarten van windows dan wel goed herkend als usb 2.0 apparaat en gaat het printen wel goed via usb 3 poorten.

Edit: helaas gaat het mis bij de 6de pagina die ik print, usb3.0 werkt dus helaas toch nog niet goed samen met deze printer..

[ Voor 18% gewijzigd door Zybertweak op 02-10-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:49
Eh....maar het is toch niet nodig om een 7 jaar oude post uit de sloot te halen? Je mag hiervoor best een nieuw topic aanmaken, indien nodig...

Deze gaat in ieder geval op slot!

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 02-10-2017 23:18 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.