Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115821

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Moederbord, de sata poort werkt niet goed. Soms start de PC niet, soms krijg ik wegschrijffouten in Windows.

Mobo: Asrock 939S56-M
Schijf: Maxtor DM10 300GB
Video: Leadtek GF6800GP

In een topic hier kwam ik tegen dat de combi van dit mobo/video/disk niet geweldig was, maar ik heb dit systeem al ruim 3 jaar zonder problemen gebruikt. Ook heb ik naar aanleiding van dat topic de voedingkabel en de SATA kabel vervangen maar dit heeft geen effect. Windows opnieuw installeren heeft geen effect.

Wanneer ik de schijf van poort verwissel werkt hij een poosje prima. Daarna beginnen de problemen weer en schakel ik weer terug naar de 1e poort. Zo plugde ik ongeveer 3x in de week mijn stekker om en bleef het systeem draaien, iedere keer afwachten hoe lang. Het is nu echter op een punt dat het echt niet meer werkt, ompluggen helpt niet meer.
Heb nu een IDE schijf aangesloten, werkt prima.

Ik heb geen 2e sata schijf liggen dus ik kan helaas niet testen of het aan de HD ligt maar omdat ompluggen lang gewerkt heeft vermoed ik dat het probleem het mobo is en niet de schijf.

Iemand tips wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
Welke Windows gebruik je? Geef verder even aan wat voor een geheugen je hebt. Heb je uitgesloten dat je hd defect is (Seatools)? Check tevens voor de zekerheid je geheugen een paar uren met memtest86+, beide tools te vinden op ubcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:19

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Deze heeft een SiS chipset, toch? Ik kan me herinneren dat ik weleens HDD's op SATA1 modus moest jumperen bij SiS chipsets in So754/939 tijd omdat de SATA controller anders begon te bokken. Misschien helpt dat bij jou ook?

Hier stond een dode link.