• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Dag,

Ik ben op het moment in bezit van de Samsung DCB-H360R Decoder. Gewoon een simpel decoder die enkel beeld in HD kwaliteit kan uitzenden.

Ik wil nu alleen wat meer opties zoals het opnemen van programma's (ingebouwde HDD) en ook programma's kunnen pauzeren.

Ik weet alleen niet welke HD Recorder ik nou zou moeten aanschaffen. Ik ben er een aantal tegen gekomen op het internet die mijn provider (Ziggo) zou ondersteunen maar ik zie echter de verschillen niet echt, terwijl de prijs toch best uiteneenloopt.

Uit deze kan ik kiezen: https://www.ziggo.nl/#pro...rtificeerd/hd-ontvangers/

Ik twijfel eigenlijk tussen de Humax iRHD-5050c (250e) en de Samsung SMT-C7140 (300e).

Het enige verschil tussen deze twee is dat je bij de Humax via het netwerk/USB bestanden naar je pc kan overzetten (wat ik niet noodzakelijk vind)

Is er volgens jullie een voorkeur voor een van deze twee? Is bijvoorbeeld de een gebruiksvriendelijker, sneller, etc? Of raden jullie mij zelfs een ander Recorder aan?

Ik heb helaas op dit forum of op het net geen goede topic kunnen vinden die deze twee of andere HD recorders vergelijkt. Hopelijk kunnnen jullie me helpen!

[ Voor 9% gewijzigd door deimos op 05-12-2010 01:41 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Onthoud 1 ding. De ontvangers hebben allemaal hun gebreken, dus bugvrij zijn ze niet.

Ik heb zelf de 5050C. De meerprijs voor de 5200C is het niet waard. De harde schijf van de 5050C kun je zelf ook vervangen. Ik heb 2 samsung ontvangers gehad (een gewone en de 850R recorder) De 5050C bevalt me een heel stuk beter dan de 850R De nieuwe samsung recorder ken ik niet. Maar is prijstechnisch wel interessant.

Ik weet niet hoe het bij de nieuwe Samsung recorder geregeld maar bij de oude 850R werkte het pauzeren van Live TV minder prettig dan bij de 5050C. De 5050C neemt altijd op vanaf de zender die je kijkt. Je kunt dus altijd weer terug spoelen. Dit kan de 850r niet.

kijk anders hier eens
Samsung
Humax

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Nog een vraag: Hoe snel is het zappen op de 5050c? En evt. op Samsung? Op mijn huidige samsung decoder duurt zappen toch vrij lang, zo'n 1a2 seconden voordat ik volledig beeld krijg.

Daarnaast heb je toch geen kompleet ander abonnement nodig? Met het huidige Standaart HD abonnement zonder toevoegingen kan je gewoon opnemen etc..?

[ Voor 43% gewijzigd door deimos op 05-12-2010 13:35 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Het zappen gaat altijd langzaam. Dit heeft te maken met de controle die speler uitvoert op moment dat je zapt. Er moet gecontroleerd worden of jij de zender wel kijken mag.

Nee, je bent niet een specifiek HD abonnement nodig. Met iedere digitaal abonnement (behalve interactief) zal de speler werken.

Verwijderd

Behalve het verschil dat je zelf al opnoemde, is er nog een groot verschil:

Met de Humax kun je 2 programma's opnemen, en dan een 3e programma kijken (dat 3e programma moet dan wel in dezelfde stream zitten) En dat vind ik voor een apparaat dat je koopt om te kunnen opnemen, wel een heel groot voordeel.

Mijn keuze zou daarom uitgaan naar de Humax. Heb er ook 2 naar volle tevredenheid in gebruik.

Ps. Prijs van de Samsung een schrijffoutje zeker? Ding kost 210 euro, geen 300 :)