Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

servu achter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bijna 2 uur bezig geweest om een ftp server op te zetten. Ik gebruik servU. Ik krijg het maar niet voor elkaar.
Ik heb het programma geïnstalleerd. Ik heb ook een user plus homedir aangemaakt .Van buitenaf middels mijn IP moet het diegene lukken om in te loggen. Ik heb ook poort 21 geopend. Moet ik nog meer poorten openen? Ik heb ook windows firewall (windows7) uitgezet

Verwijderd

Er komen nog meer poorten aan te pas.

Zoek even op: servu ftp port forwarding

http://www.rhinosoft.com/...wsL2004-06-03.asp?prod=rs

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 01:16

BHQ

Yup, passive port range doormappen. Waarschijnlijk werkt het nu ook al als de andere kant zijn of haar client in active mode forceert.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kan je intern wel op je FTP server komen?
Dan weet je iig dat je FTP service goed runt , en dat je firewall op je pc goed staat.
En probeer je intern op je externe IP te komen? dat gaat ook niet altijd goed bij sommige modems.
Dus dat moet je ook echt van buitenaf proberen op je WAN IP
En zoals hierboven gezet , even NAT aanzetten

Maar s.v.p. ook even melden welke foutmeldingen je krijgt , vind de TS erg magertjes

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 05-12-2010 02:37 ]

www.degroot-it.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:29:
Ik krijg het maar niet voor elkaar.
Geef dan een uitgebreid verslag van wat er niet werkt, wat je gedaan hebt, hoe de instellingen staan, welke tests je hebt gedaan, welke zoektochten op het web en waarom dat niets oplevert, etc. Staan de poorten wel open? Passief/actief FTP? Intern of extern getest? Welk modem, staat er een router tussen, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat het probleem is. telenet laat het niet toe. je mag geeen ftp server thuis runnen. bedankt jongens

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 04:18:
ik weet wat het probleem is. telenet laat het niet toe. je mag geeen ftp server thuis runnen. bedankt jongens
Dan gebruik je toch een andere poort dan 21.... ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 3 poorten geprobeerd, geen van de 3 werkt. weet iemand misschien welke poort ik kan gebruiken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:19:
ik heb al 3 poorten geprobeerd, geen van de 3 werkt. weet iemand misschien welke poort ik kan gebruiken?
Je hebt er altijd meerdere nodig, probeer boven de 1000.

20 = data connection
21 = control connection
xx-xx = Passive Ports

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:19:
Als je nou eens eerst de vragen beantwoord die gesteld zijn? Beschrijf de hele netwerksituatie provider etc etc. Nu zeg je alleen "het doet pijn" en verwacht zinvolle reacties?
gambieter schreef op zondag 05 december 2010 @ 03:17:
Geef dan een uitgebreid verslag van wat er niet werkt, wat je gedaan hebt, hoe de instellingen staan, welke tests je hebt gedaan, welke zoektochten op het web en waarom dat niets oplevert, etc. Staan de poorten wel open? Passief/actief FTP? Intern of extern getest? Welk modem, staat er een router tussen, etc etc.
Dus eerst moet je zelf aan het werk in dit topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Als je serv-U gebruikt zou ik FTP links laten liggen, ondanks dat het nog volop in gebruik is is het een verouderd protocol. Beter gebruik je SFTP, dat is een stuk veiliger, en die draait standaard op poort 22 en heeft verder geen andere poorten nodig.
Pagina: 1