• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Hallo Allemaal,

Ik ben nu al een aantal dagen aan het vergelijken en ik kom er maar niet uit, daarom hoop ik dat jullie mij dat laatste zetje willen geven om tot een besluit te komen. De gewenste situatie is als volgt:

Graag wil ik 2 TV's in mijn nieuwe woning uit gaan rusten met een zender pakket waarvan een aantal HD. De mogelijkheid om op beide toestellen ook live TV te kunnen pauzeren en opnemen is een pré. Het internet wat ik graag zou willen moet rond de 20 mbit zijn.

Nu heb ik gekeken naar 2 aanbieders:

Online gecombineerd met Canaal Digitaal
UPC Internet + TV

Nadeel UPC:
Duur

Nadeel Online/CD
adsl snelheid afhankelijk van aantal gebruikers
met slecht weer geen TV (schotel).
moeilijker uit te breiden

Nu zegt CD zelf dat sneeuw e.d. geen probleem is voor de schotel zolang deze maar stevig vast staat en goed gericht staat.

Zijn er hier bijv mensen met slechte CD ervaringen in de huidige weersomstandigheden.

[ Voor 10% gewijzigd door densoN op 05-12-2010 00:34 ]

Verwijderd

Ik ben zelf laatst overgestapt van een 2x dreambox (7000 + 500) ivm
signaal problemen van C.D. (sneeuw in de winter en onweer in de zomer)
en had internet en voip van Telfort.

Ik heb nu upc maar bevalt zeer goed geen last van beeld uitval bij sneeuw en
onweer.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb hier al een aantal jaren een nette Triax schotel hangen met Hirschmann LNB en bekabeling. Ander spul zal natuurlijk ook wel werken, maar is vaak gevoeliger voor slecht ontvangst door weersomstandigheden. Zelf zit ik al sinds 1992 op de schotel.

Ontvangst met genoemde apparatuur is gewoon goed (92%) en het signaal komt via de Astra 19.2 en 23 binnen. Astra levert ook uitstekend signaal vanaf de transponders. CD heeft daar weinig mee te maken.

Pas bij extreem (nood)weer kun je last hebben van artifacts. Maar goed, UPC (hebben we toevallig ook, niet mijn keuze) ligt er vaak ook deels uit bij noodweer, omdat een deel van de zenders via schotel binnenkomt bij ze. Alleen de rechtstreekse lijnen vanaf Hilversum doen het dan deels.. :P

Met noodweer bedoel ik die sporadische gevallen, waarbij half Nederland plat lag i.v.m. ondergelopen straten etc. Sneeuw heb ik in de afgelopen 5 jaar misschien 2 keer last van gehad. Ook daar zijn oplossingen voor; Ik kan er bijvoorbeeld een 'dakje' van enkele euro`s op zetten, waardoor de sneeuw niet op de LNB blijft 'liggen', maar netjes wegglijdt langs de LNB.

Problemen bij CD liggen meer bij de klantenservice voor zover ik weet, maar die is bij UPC ook niet geweldig. Gewoon meteen het juiste abonnement afsluiten, dan heb je ze ook niet meer nodig ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 09-12-2010 01:17 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A