Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Vaio, IE nergens te bespeuren ook niet na install IE9

Pagina: 1
Acties:

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10 07:39
Beste tweakers,

Vandaag mijn nieuwe Sony Vaio gaan halen, VPCF13Z1E/B (Core i7), maar nu blijkt dat deze toch maar weer vol met bloatware zit en daar krijg ik nu net het sch**t van! Ik zag het al toen ik hem de eerste keer opstartte, hij deed er bijna een uur over om alle programma'tjes en tools te installeren, en en dat voor zo'n snel beestje.

Tot mijn grote verbazing zag ik op de plaats van het IE icon het chrome icoontje. Bleek dat IE nergens te bespeuren valt. Geen probleem natuurlijk je typt even iexplore <enter> en een fractie later heb je IE open.
Omdat ik toch tevreden was van de beta IE9 geïnstalleerd. Alleszins, ik het toch de indruk dat er van bij Sony uit geknoeid is mt de browsers. Een mov bestand opent hij niet en belangrijker, ik krijg IE niet ingesteld als standaardbrowser.

Wanneer ik bij internetopties klik op 'instellen als standaardbrowser' en opsla, vervolgens weer de internetopties open zie ik dat IE niet meer de standaardbrowser is. Je krijgt weer de mogelijkheid het opnieuw aan te klikken. Da's dus niet de bedoeling.
Ondertussen zelfs chrome ervan gegooid tvv Firefox.

Wie kan mij verder helpen!? Thx alvast

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:16

KoffieNT

banaan

Sowieso raad ik je aan om de hele laptop meteen te herinstalleren, want het is inderdaad niet te geloven wat voor bull.shit er 'voor jou' op zo'n laptop wordt geinstalleerd wanneer je hem koopt en hoe onvoorstelbaar traag hij daar van wordt.

Anyway: Ben je de snelkoppeling van IE kwijt? Die staat bij mij hiero: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer
Wat je kunt proberen om hem als standaard in te stellen, is alle andere browsers er af gooien en dan nog eens te proberen of hij het nu wel onthoudt.

Maar nogmaals; herinstalleer de laptop, of laat het iemand voor je doen :).

:D

Verwijderd

En als je het nou eens probeert via Standaardprogramma's?

Of nog extremer - gewoon domweg alle andere browsers verwijderen?.. ;) Lukt het daarna wel om IE9 als standaard in te stellen?

En, voor de volledigheid - vergeet niet dat indien je IE9 64-bit draait, dit niet als standaard in te stellen is!

• lowlow
KoffieNT schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:23:
Sowieso raad ik je aan om de hele laptop meteen te herinstalleren, want het is inderdaad niet te geloven wat voor bull.shit er 'voor jou' op zo'n laptop wordt geinstalleerd wanneer je hem koopt en hoe onvoorstelbaar traag hij daar van wordt.

Anyway: Ben je de snelkoppeling van IE kwijt? Die staat bij mij hiero: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer
Wat je kunt proberen om hem als standaard in te stellen, is alle andere browsers er af gooien en dan nog eens te proberen of hij het nu wel onthoudt.

Maar nogmaals; herinstalleer de laptop, of laat het iemand voor je doen :).
Ik volg je redenering maar momenteel heb ik geopteerd om wat ik niet nodig heb ervan te gooien, niet andersom. Er zaten toch heel wat tools op die ik wel nodig had, een hele hoop drivers: intel proset, intel rapid storage, processor, intel turbo boost driver, intel mobo, vaio gate valt nog mee, windvd voor bluray, FN toetsen, nvidia driver... Je ziet; er zit dus ook wel één en ander nuttigs tussen.

Enige wat mij stoort is dat ze geprutst hebben met de browsers; gewenste config: IE9 als standaardbrowser en FF als secundaire (maar gebruik die in feite meest)

EDIT: gevonden...! Kleine tweak via standaardprogramma's! Plots verschijnen ze terug in het start menu en is het probleem van standaardbrowser opgelost.
http://www.vistax64.com/t...ove-default-programs.html

[ Voor 9% gewijzigd door lowlow op 05-12-2010 01:55 ]

Verwijderd

lowlow schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:34:
EDIT: gevonden...! Kleine tweak via standaardprogramma's!
Ha! Dat was mijn eerste van twee voorstellen!

Enfin, goed om te horen dat je het hebt weten te corrigeren. Dit soort zaken vormen dus ook de exacte reden dat ik liever weg blijf bij bepaalde PC fabrikanten. Al die voorgeïnstalleerde nonsense. :r

• lowlow
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 02:02:
[...]

Ha! Dat was mijn eerste van twee voorstellen!

Enfin, goed om te horen dat je het hebt weten te corrigeren. Dit soort zaken vormen dus ook de exacte reden dat ik liever weg blijf bij bepaalde PC fabrikanten. Al die voorgeïnstalleerde nonsense. :r
Ja thx daarvoor, was ergens blijven hangen dat ik het daar moest zoeken.
Dat wel maar bij laptops ligt dat toch iets moeilijker vind ik (tov desktops) bij Vaio hebben ze toch enkele modelletjes met fantastische config voor nog een redelijke prijs (i7, 6GB DDR3 1333, Full HD, nvidia 425 1GB, bluray; USB3.0) Zo gemakkelijk vind je dat niet elders.
Maar de bloatware is sowieso een pain in the *ss.
Had trouwens wel verwacht dat ze er een deftige 'energy management tool' op gingen zetten met die regelbare processor snelheid (turbo boost) etc, maar dat vind ik niet terug...!
Pagina: 1