(dimbaar) (geluidgevoelig) licht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:32
Hoi allen,
ik ben onderhand aan een nieuwe pc begonnen en wil de nieuwe kast wat opvrolijken met wat licht, maar kom er zelf niet erg uit.
Het gaat om CCFLs die het liefst geluidsgevoelig zijn. Ik heb ze eerder gezien, jaren terug, en zie ze nog op veel engelse sites maar nergens een nederlands verkooppunt te vinden. Iemand die toevallig weet waar die dingen te krijgen zijn (misschien zelfs ervaring heeft)?
Wat anders ook zou kunnen zijn gewone strips die te dimmen zijn, mochten ze te fel zijn 's avonds. Een combinatie zou perfect zijn, maar dat lijkt me wat te veel gevraagd.
Een derde punt is dat ik de voorste fan in mijn kast (CM690 Advanced II) wil vervangen voor een stillere, maar dat licht stond me wel aan en wil dan ook graag weer een lichtje bij de nieuwe fan. Heb ik ook fan lights gezien, maar weer nergens in nederland. Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
voor je verlichte fan zou ik zoeken op de kleur die je wilt. dus zoek op fan 120mm blue. moet je genoeg vinden.

en geluidsgevoelige LEDs? moet dan een controller voor zitten, dit kan nooit in een LED zitten volgens mij.

CCFL zijn er in 2 soorten, 1 met 2 aansluitingen (1 kleur)
en 1 met 6 aansluitingen voor RGB leds.

ik zou een losse controller ervoor zetten die je licht kan dimmen en op geluid kan sturen, hier moet wel iets in te vinden zijn.

ps, waarom wil je geluids gestuurd?

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 19:55
Hey,

Ik heb zelf zon systeem gemaakt, en kan wel wat pics sturen als je wilt.
Ik heb van de 2 blauwe 30cm cctl balken, elk één achter één van mijn schermen gedaan.
Deze vervolgens aan een converter gehangen, die net op de richel van m'n Lg flatron kon liggen.
Deze converter stond in verbinding met een sunbeam audiocontroller, die je al kan kopen voor een tientje ofzo, stelt weinig voor. Die sunbeam controller heeft een molex aansluiting, die ik een cm of 60 heb verlengd met stereospeakerkabel mijn kast zelf in... (had die kabel toevallig liggen, heb er geen meeesterwerk van gemaakt...) En als het goed is moet dan ales zijn werk doen. Die sunbeamcontroller kan je overigens nog aanpassen op gebied van geluidsgevoeligheid, dit door een simpele draaiknop...
Hier een raw video die ik tijdje terug heb gemaakt ervan:
YouTube: Sunbeam Light Mod on Dual Screens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skandalouz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 20:32
Mijn vader had lang geleden een kast waar geluidsgevoelig licht in zat, en waar ik licht wel mooi vindt, kan ik me voorstellen dat mij dat af en toe gaat storen. Bovendien lijkt me het mooier dat een statisch licht.
Een controller zeg je? Zal er eens naar kijken wat de mogelijkheden daar in zijn.
De fan die nu in de kast zit heeft 2 snoeren, 1 voor de fan zelf en 1 voor het licht, wat nog naar een schakelaar bovenop de kast gaat om aan/uit te schakelen. Moet ik toegeven laatste tijd niet thuis te zijn in fans (al dan niet met licht) maar wat oudere modellen dioe ik heb liggen hebben maar 1 molex stekker.
@ J3ffr3y: dat is precies wat ik wil hebben, alleen dan in de kast.
Zal eens kijken naar jouw methode.
Beiden bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
j3ffr3-y schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:01:
Hey,

Ik heb zelf zon systeem gemaakt, en kan wel wat pics sturen als je wilt.
Ik heb van de 2 blauwe 30cm cctl balken, elk één achter één van mijn schermen gedaan.
Deze vervolgens aan een converter gehangen, die net op de richel van m'n Lg flatron kon liggen.
Deze converter stond in verbinding met een sunbeam audiocontroller, die je al kan kopen voor een tientje ofzo, stelt weinig voor. Die sunbeam controller heeft een molex aansluiting, die ik een cm of 60 heb verlengd met stereospeakerkabel mijn kast zelf in... (had die kabel toevallig liggen, heb er geen meeesterwerk van gemaakt...) En als het goed is moet dan ales zijn werk doen. Die sunbeamcontroller kan je overigens nog aanpassen op gebied van geluidsgevoeligheid, dit door een simpele draaiknop...
Hier een raw video die ik tijdje terug heb gemaakt ervan:
YouTube: Sunbeam Light Mod on Dual Screens
Ik ben ook opzoek naar zoiets, zou ik dan bijvoorbeeld een groene en een blauwe kunnen nemen, en dan de groene voor de bass en de blauwe voor midrange/high ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Cornelisjuh schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:56:
[...]

Ik ben ook opzoek naar zoiets, zou ik dan bijvoorbeeld een groene en een blauwe kunnen nemen, en dan de groene voor de bass en de blauwe voor midrange/high ?
Ja dat kan, dan moet je dus 2 sunbeam controllers aanschaffen, en eentje op hoge gevoelligheid zetten, en eentje op laag, dan pakt hij dus de hoge en lage tonen. Hierbij is het wel altijd even zoeken waar je ze precies plaatst, bass komt nl. overal wel, maar hoge tonen kwamen achter mijn kast niet echt. Dit moet je gewoon puur achteraf even uitproberen met wat er het best werkt.
Verder kan je in een converter van je cctl balken 2 balken in doen, dit heb ik zelf gedaan omdat ik niet zin had in 2 van die botte controllers(ze zijn geel-wit kleurig)

Oh! btw, je kan ook een sunbeam rheobus aanschaffen, deze is rond de 25€ ipv 7€ ofzo, maar past in een bay van je kast...

En als je echt iets bruuts wilt moet je een Philips amBX systeem nemen. Mijn lichtsysteem heeft het nl. 2 weken geleden begeven, nadat ik bij het sleeven van mijn cctl kabels ik +&- had omgedraaid, en alles onder kortsluiting had gezet. Dus ik via marktplaats een nieuw ambx setje gekocht(zijn sinds 2008 niet meer in winkel te koop) en ben zeer tevreden mee, je kan hierbij o.a. ook op geluid reageren, en dat doet hij dan als optie ook met verschillende kleuren. Verder zitten er nog veel meer functies bij voor bijvoorbeeld licht bij gamen enzo, het is ook wel even het kijken waard op youtube.

Mijn CCTL opstelling, bij highflow: in totaal €47,5
Ambx starter kit marktplaats(nieuw) in totaal €50
Ik weet achteraf wel wat ik als eerste had gedaan!

Hoop dat dit nog wat inzicht bied!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Ik lees net je eerste bericht nog eens,
en Highflow heeft gekleure fans, waar je miss. ook wel je CCTL opstelling gaat halen als je daarvoor gaat...
Verder heeft het nieuwe bedrijf Bitfenix led fans, waar ik zelf erg over te spreken ben, maar dit is puur persoonlijke keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27
bedoel je dit soms?! ben aan het shoppen bij Highflow en kwam dit tegen, kijk er eens na zou ik zeggen.

Highflow link

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelfrikandel
Die is er idd een van, maar heb voor dat filmpje deze gebruikt:
http://www.highflow.nl/mo...ated-module-for-ccfl.html
en de luxere versie hiervan:
http://www.highflow.nl/fa...heobus-extreme-black.html
Pagina: 1