Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geluid van mediacenter via HDMI

Pagina: 1
Acties:

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hallo,

Ik heb op mijn Windows Vista PC ook Mediacenter van Microsoft.
Naast mijn monitor die via DVI zit aangesloten heb ik ook mijn TV op de PC aangesloten met HDMI.
Voor het geluid heb ik de output van mijn PC gesplit en daar zitten gewone computer luidsprekers op en gaat een kabel naar mijn (stereo) versterker. Dit werkt allemaal. Als ik mediacenter start gaat ie gewoon netjes naar de tv via de HDMI. Alleen het geluid komt standaard niet uit de TV want als standaard geluidsapparaat zijn de luidsprekers in gesteld. Als ik nu voor ik mediacenter start de HDMI als standaard geluidsapparaat kies dan gaat het geluid wel naar de TV. Een beetje onhandig om deze handeling steeds te moeten doen. Als ik mediacenter stop moet ik het namelijk weer terugzetten anders heb ik bij mijn andere toepassingen geen geluid uit de normale luidsprekers.
Maar deze geluidsapparaten zijn standaard en er staat bij dat je bepaalde toepassingen voorrang kan geven ofzo. Is het dan mogelijk dat je bij mediacenter ergens kan instellen dat als die gestart wordt dat alleen het geluid van mediacenter over HDMI moet en dus de standaard instelling voor die tijd overruled?
Ik heb in de instellingen van Mediacenter gekeken maar daar kan je niet eens HDMI kiezen. Het werkt in beide gevallen als je gewoon rca pakt (alleen het geluid komt afhankelijk van de instelling in windows dus ergens anders uit). Ik denk eerder dat je dit in Windows zelf zou moeten kiezen maar ik zou niet weten waar. Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen is? En of het wel kan natuurlijk. Als ik de instellingen voor geluid in Windows bekijk lijkt me wel want anders staat er bij geavanceerd niet exclusieve modus. Ik neem aan dat de toepassing dan kiest welke uitgang hij neemt..

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 22:37
Je kan het proberen met het programma "Indievolume", met dit programma kan je een applicatie toewijzen aan bepaalde audio output. Bij mijn weten is het niet mogelijk met de functies die Windows biedt.

Tim

[ Voor 20% gewijzigd door trabbit op 05-12-2010 01:24 ]

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
ik heb even gekeken op de site van indievolume. je kan er wel wat instellingen mee maken en ze hebben het over als er 2 geluidskaarten in een pc zitten. Maar ik denk dat het van mij op hetzelfde neerkomt zeg maar?
iritante is trouwens dat je het geluid voor het starten van een aplicatie moet instellen. je kan niet bijvoorbeeld mediacenter starten en halverwege zeggen van nu wil ik het geluid uit andere speakers. je kan het wel aanpassen door de standaardinstelling te wijzigen maar dat is pas als je opnieuw opstart.
Maar wat wil die exclusieve modus zeggen in mijn mixer bij geluidsinstellingen?
je kan een vinkje zetten bij:
- Toepassingen kunnen dit apparaat exclusief beheren
- Toepassingen in exclusieve modus voorrang geven