Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heeft iemand enig idee hoe ik een netbook kan clean installen? (samsung nf310).

Ben een leek op dit gebied, dus hopelijk bestaat er een niet al te ingewikkelde manier..

Bijvoorbaat mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

welk os staat erop
welk os moet er op komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:07
ik hoop dat je windows 7 neemt? is het makkelijkste installeren voor iemand zonder kennis (installeert zelf echt bijna alles aan drivers)
drivers voor gewenste windows versie downloaden en op usb stick zetten, en windows cd erin en installeren. Key invoeren, en dan je drivers installeren. en daarna de noodzakelijke dingen erop zetten als pdf reader, office, flash player en de rest van de dingen die je nodig acht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
@stijnovinchi: waarschijnlijk zit er geen optische drive in de netbook.

@timoroso: bij de meeste netbooks kan je met een functietoets indrukken tijdens het opstarten, de herstelpartitie aanspreken. Na het terugzetten hiervan, is je netbook weer in de oorspronkelijk staat, dus een verse installatie met alle benodigde drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

windows kan ook vanaf een usb stick, maar aangezien het hier om een netbook gaat zal het wel een linux distro zijn of windows xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07 08:24
Geef even wat meer info (welke netbook? DVDdrive?Welke besturingsprogramma wil je?)

Verder is het niet zo moeilijk. Je doet de DVD erin (als je een DVDdrive hebt) en de rest wordt voor je gedaan.
Houd er wel rekening mee dat bijvoorbeeld windows 7ultimate te zwaar kan zijn voor je Netbook. De meeste netbooks worden ook geleverd met Windows 7 Starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung nf310 met windows 7 starter erop. Er staan echter ook ik weet niet hoeveel kleinere programma's op geinstalleerd waar ik me aan begin te irriteren. Zou daarom dus een clean install willen doen met alleen windows 7 erop en geen van die andere programma's...

Deze netbook heeft geen cd drive, dus een clean install met een cd zal niet gaan.

De herstelpartitie heb ik geprobeerd, maar ik krijg helaas nog steeds alle voorgeprogrammeerde programma's mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kun je niet even een USB CD/DVD drive lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ercan Bulbul
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 10:11
Download hier de manual. Daarin staat hoe je de computer kan herstellen. Veel succes. Als het niet lukt zul je een externe DVD speler moeten hebben om vanuit daar windows op je laptop te kunnen installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door Ercan Bulbul op 05-12-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
Ik lees en hoor vaak dat DVD drives niet werken op een netbook.

Je kan windows ook gewoon op een USB zetten.

Wat echter het makkelijkst is, is dat je naar je configuratiescherm gaat en alles verwijdert wat je niet wilt.
Makkelijker kan het niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat DVD drives vaak niet werken op een netbook is bullshit. Dat werkt gewoon prima. Ik heb zelf een Samsung USB DVD brander, en daarmee kan ik gewoon vanaf een DVD of CD booten. Geen enkel probleem. Of je moet je bios zo ingesteld hebben dat ie niet naar andere zaken kijkt dan de harddisk/ssd.

En meuk uninstallen blijft altijd zooi achter, en is dus niet wat de TS wenst; een nieuwe versie installatie.

Een externe usb-powered dvd brander kost zo'n 5 tientjes, en daar heb ik al behoorlijk veel schik van gehad.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pesu
RaZ schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:44:
Dat DVD drives vaak niet werken op een netbook is bullshit.
Rustig maar hoor. Zoals ik zei, heb ik het gelezen. Het zijn dus niet mijn ervaringen.

Verder zijn 5 tientjes niet niks. Ik snap dat de TS graag het helemaal schoon wil doen, maar of hij moet een DVD drive kopen of Windows op een USB zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het was in alle rust getikt hoor ;)

Andere optie zou kunnen zijn (wat ik deed voor ik die externe fikker had), je optische drive uit een dekstop trekken, en deze met een USB-IDE kabeltje aansluiten op de netbook. Die dingen kosten al helemaal geen drol.

En dat 5 tientjes niet niks is, da's logisch, het zijn 5 tientjes. Ik vond het de centen meer dan waard, maar da's natuurlijk weer persoonlijk. Al veel schik gehad van dat ding.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica