Download en Upload gegevens modem kloppen niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een VDSL lijn, maar mij is opgevallen dat de download/upload snelheid niet overeenkomen met wat in het modem gegeven staat.

Ik heb een simpele tool gebruikt om aan bepaalde gegevens te komen:

zie hier de gegevens

Het probleem is nu dat ik bij speedtest.net gemiddelde waardes krijg van 15mbit/s download en 3mbit/s upload.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt en/of hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
wat zou het volgens jou moeten zijn dan?
ziet er uit als een lijn met 40Mbit+ down and 8 up

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

BHQ

Zoals ik eea. intepreteer, een down sync van ~37mbit en een up sync van ~8mbit.

Haal je deze snelheden wel met 'normaal' internetgebruik? Dus een 1000mb.bin ergens vandaan plukken of een bestand naar een snelle host FTP'en? Speedtest is niet altijd even betrouwbaar, zeker niet met snelle lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
Speedtest gebruikt miniscule testbestandjes. Leuk met een verbinding van een paar Mbit, maar met een grotere verbinding heb je er niks aan.

Download ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin en kijk eens hoever je snelheid dan oploopt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het bestand van xs4all download kom ik maar aan 1000KB/s, dit ligt dan waarschijnlijk aan de server.

Kan het zijn dat de waarden die het modem geeft gewoon niet kloppen?

Edit: Ik heb eens een andere server geprobeerd, hier kreeg ik ongeveer een snelheid van 2000KB/s

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
je kan ook die van BB gebruiken. Daarmee test ik over het algemeen ook 100Mbit lijnen. Je moet hem wel even de tijd gunnen om op stoom te komen. Ga voor de 1GB file en kijk eens wat je piekwaardes zijn.

http://www.bbned.nl/speedtest/

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:45:
je kan ook die van BB gebruiken. Daarmee test ik over het algemeen ook 100Mbit lijnen. Je moet hem wel even de tijd gunnen om op stoom te komen. Ga voor de 1GB file en kijk eens wat je piekwaardes zijn.

http://www.bbned.nl/speedtest/
Piekwaardes liggen ook weer rond de 20mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:50

BHQ

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:40:
Kan het zijn dat de waarden die het modem geeft gewoon niet kloppen?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die screenshot is er eentje van een tool voor de Belgacom BBox2/Sagem F@ST 3464, die hier in België wordt gebruikt. Welk abonnement heb je? Ben je draadloos of bekabeld verbonden? Staat toevallig de televisie aan (in het geval van digitale TV)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:46:
Die screenshot is er eentje van een tool voor de Belgacom BBox2/Sagem F@ST 3464, die hier in België wordt gebruikt. Welk abonnement heb je? Ben je draadloos of bekabeld verbonden? Staat toevallig de televisie aan (in het geval van digitale TV)?
Ik had een favorite abonnement maar deze is toen verhoogd, dus moet al zeker hoger zijn dan 20mbit.

De zelfde waarden had ik toen de decoder nog niet was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar ben je nu bekabeld of draadloos verbonden? Heb je de router al eens gereboot (en eventueel gereset - de internetconfiguratie wordt toch automatisch via TR69 terug geladen)? Geen buren die meeliften op het draadloos internet (meestal is dat bij een standaardinstallatie namelijk onbeveiligd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaumaturgus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-02 05:05
Gebruik je Windows XP en speelt het probleem bekabeld ook? Je zou dan kunnen proberen Tcp Optimizer te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Dit is een Belgische VDSL2 lijn. Profiel sync van 30/6 MBit maar welk albonnement heb je ? Bv internet comfort het goedkoopste abbo van Belgacom is 12 mbit.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Tomsworld schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:17:
Dit is een Belgische VDSL2 lijn. Profiel sync van 30/6 MBit maar welk albonnement heb je ? Bv internet comfort het goedkoopste abbo van Belgacom is 12 mbit.
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:22:
Ik had een favorite abonnement maar deze is toen verhoogd, dus moet al zeker hoger zijn dan 20mbit.

Pagina: 1