jbhc schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:22:
@remco_k
Ik heb anders eens een aflevering van mythbusters gezien waar iets heel anders uit kwam. (kan de video niet zo snel vinden). Daar komt bij dat een HD ook nog eens in een metalen behuizing zit.
Verduidelijk je punt eens.
Wat heb je anders gezien ten opzichte van welke stelling in mijn vorige post?
Dat een HDD in een metalen buizing zit is alleen maar voordelig m.b.t. electrische velden (kooi van Faraday) - en daardoor dus helemaal geen last heeft van dat Wifi zendertje. Echter, wat niet in de metalen buizing van de HDD zit, is de controller printplaat van die HDD. (Tenzij het geheel weer in een metalen behuizing zit).
Wat het dan ook is, ik stel in mijn vorige post dat je een HDD (kooi van Faraday of niet) gewoon kunt plaatsen op of naast een Wifi zender. Ik ben benieuwd wat voor uitkomst jij anders hebt gezien dan.
(Zegt een Mythbusters fan, dus ik ben benieuwd welke aflevering ik gemist heb,
)
Even voor de duidelijkheid: De kooi van Faraday en metalen behuizingen (HDD's zijn doorgaans van aluminium dacht ik) houden absoluut geen statisch magnetisme tegen van b.v. een gewone magneet. Maar dus wél electrische velden van zend apparatuur zoals een Wifi zender.
Appels en peren vergelijken. We hebben het hier over de (potentiele) invloed van Wifi zenders van een paar mWatt op harde schijven*. Niet van zenders op ontvangers. Vergelijking is hier dus niet van toepassing. Desalniettemin is er waarschijnlijk iets mis bij jouw, maar dat staat los van dit topic.
* Die invloed is wat mij betreft dus 0, zie mijn vorige post.
[
Voor 41% gewijzigd door
remco_k op 06-12-2010 13:49
]
Alles kan stuk.